تعامل بنیاد قرآن با حوزه‌های علمیه امام حسین(ع) و دارالعلوم فرحزاد
کد خبر: 4180097
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

تعامل بنیاد قرآن با حوزه‌های علمیه امام حسین(ع) و دارالعلوم فرحزاد

جلسات مشترک دبیرکل بنیاد قرآن با مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) و رئیس حوزه علمیه دارالعلوم فرحزاد به منظور اخذ مجوز تخصصی حکمرانی قرآنی برای برگزاری دوره‌ها، بازبینی ساختار سازمانی مرکز تخصصی حکمرانی قرآنی و طراحی دوره‌های آموزشی طبق استانداردهای حوزه و آموزش عالی برگزار شد.

جلسات مشترک دبیرکل بنیاد قرآن با مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) و رئیس حوزه علمیه دارالعلوم فرحزاد

به گزارش ایکنا، جلسه مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین  سیدمهدی حسین‌زاده، دبیرکل  بنیاد قرآن  و حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی، مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) و دبیر جمعیت جهادی حکمرانی قرآنی و محمود شاه شرقی، معاون آموزشی و تحقیقات جمعیت جهادی با موضوع توسعه فعالیت جمعیت جهادی حکمرانی قرآنی و ایجاد گروه‌های جهادی در سراسر کشور در این حوزه علمیه برگزار شد.

در این جلسه محمود شاه‌شرقی، معاون آموزشی و تحقیقات جمعیت جهادی بر مقدمات ضرورت تشکیل و راه‌اندازی گروه جهادی شناسایی و حمایت نخبگان قرآنی از دوره پیش‌دبستانی تا دانشگاه تأکید کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده حمایت‌ها به شیوه‌های گوناگون صورت خواهد گرفت و عمدتاً این حمایت‌ها بر استان‌های محروم متمرکز خواهد شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی کمیته امام خمینی(ره) و با استفاده از بانک اطلاعاتی کمیته امام، افراد شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند و با تشخیص گروه جهادی (که متشکل از افراد خیّر، حافظان و اساتید قرآنی هستند) نحوه حمایت بر این افراد اولویت‌بندی می‌شود.

سپس نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، دبیر کل بنیاد قرآن با موضوع «ارتباط حکمرانی قرآنی با جبهه مقاومت» در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد. وی گفت: حکمرانی مقوله‌ای اساسی است که برای دستیابی به تمدن اسلامی باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد. امروزه انقلاب اسلامی با این مفهوم در آمیخته شده است.

وی با تأکید بر نقش پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به بیداری مسلمان منطقه و جهان و ضرورتا این امر برای ادامه حیات و بقای خود، اظهار کرد: بنابراین ابتدا باید طرحی برای حکمرانی کلان در درون نظام اسلامی ارائه شود و در مرحله بعد به حکمرانی منطقه‌ای اندیشید و اقدام کرد که تبلور آن در حرکت و جبهه مقاومت شکل می‌گیرد.

دبیر کل بنیاد قرآن با تأکید بر اینکه در این میان توجه به راهبرد حکمرانی مهدویت ضروری است، گفت: بدیهی است که حکمرانی جهانی مهدویت بدون آماده‌سازی بستر جهانی آن تحقق نخواهد یافت و راهبرد حق و باطل در منصه اجرایی باید در حکمرانی جهانی تحقق و تجلی پیدا کند و بستر ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) فراهم شود.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی ضرورتاً باید از بیشترین ظرفیت جامعه و بسیج برای گذر از شرایط فعلی استفاده کرد، افزود: این امر نیز منوط به بسیج و حضور آگاهانه تمام مردم در صحنه‌های مختلف است.

 در خبر دیگری از مؤسسه بنیاد قرآن آمده است؛ طی جلسه مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین‌زاده، دبیر کل بنیاد قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی، رئیس حوزه علمیه امام حسین(ع) و برخی از مدیران بنیاد قرآن با آیت‌الله محسن فقیهی، رئیس حوزه علمیه دارالعلوم فرحزاد بر همکاری و ایجاد مرکز تخصصی حکمرانی قرآنی توافق شد.

طبق این توافق مقرر شد طرفین نسبت به اخذ مجوز تخصصی حکمرانی قرآنی برای برگزاری دوره‌ها، شناسایی و رفع نواقص و کمبودهای ساختمانی و تأسیساتی آن، بازبینی ساختار سازمانی مرکز تخصصی حکمرانی قرآنی، طراحی دوره‌های آموزشی طبق استانداردهای حوزه و آموزش عالی اقدام کنند.

همچنین طی توافق انجام‌شده مقرر شد، روزهای پنجشنبه صبح، جلسات اخلاق حکمرانی در حوزه دارالعلوم فرحزاد با حضور اساتید اخلاق و علمای صاحب‌نظر در جمع طلاب و مردم منطقه برگزار شود.

یادآور می‌شود، جلسه‌ای به صورت هفتگی در زمینه طرح حکمرانی ـ قرآنی تحت نظارت اندیشکده بنیاد قرآن در دفتر مرکزی بنیاد قرآن برگزار می‌شود. همچنین بنیاد قرآن در پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، بوستان کتاب، راهروی دوم، طبقه ۳، واحد ۱۳ واقع شده است.  

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha