تدوین فرهنگنامه موضوعی قرآن به کندی پیش می‌رود
کد خبر: 3508853
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

تدوین فرهنگنامه موضوعی قرآن به کندی پیش می‌رود

گروه ادب: مدیر بنیاد قرآن با بیان اینکه تدوین فرهنگنامه موضوعی قرآن به کندی پیش می‌رود، گفت: برای تامین بودجه انجام این کار در مضیقه هستیم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسین‌زاده، مدیر بنیاد قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فرهنگنامه موضوعی قرآن گفت: از میان 3 هزار موضوع در قرآن 418 موضوع کاربردی برای تدوین این فرهنگنامه انتخاب شده است و می‌تواند نقش مهمی در زندگی فردی و اجتماعی آنها ایفا کند؛ چرا که بسیاری از مردم به دنبال موضوعات کاربردی و مصداقی قرآن هستند.
وی افزود: در حال حاضر کتاب راهنمای تدوین این اثر به چاپ رسیده و در اختیار محققان قرار گرفته است تا موضوعات مرتبط با تخصص خود را بیان کنند و مقالات خود را تدوین و برای انتشار در قالب این فرهنگنامه ارائه دهند.
حجت‌الاسلام حسین‌زاده درباره راهنمای این فرهنگنامه عنوان کرد: این راهنما از سال گذشته در قالب شش فصل آماده شده است. در این راهنما بر معرفی و اهداف تدوین فرهنگنامه موضوعی قرآن اشاره شده و همچنین تفاوت این اثر با سایر فرهنگنامه‌ها بیان شده است و محققان با مطالعه آن می‌توانند با راهنمای نگارش مقاله درباره موضوعات استخراج شده آشنا شوند.
وی ادامه داد: موضوع «احسان در قرآن» تدوین شده و در حال ارزیابی نهایی است و «آب در قرآن» نیز مراحل نهایی تدوین را می‌گذراند. از سوی دیگر «گفتمان قرآنی فضه» نیز به پایان رسیده است.
مدیر بنیاد قرآن در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلایل کندی کار تدوین فرهنگنامه موضوعی قرآن گفت: هیچ نهاد و سازمانی در راستای تدوین این اثر کمک نمی‌کند و امیدوارم نهادهای قرآنی به این موضوع توجه کافی داشته باشند. از سوی دیگر بنیاد بودجه کمی دارد و در حال حاضر نیز در مضیقه است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۹:۵۰
0
0
نهادی قرآنی باید توجه کافی به این موضوع داشته باشند و در رفع این مشکل اقدام کنند
captcha