«بشارت حکیم»؛ اثری جامع برای اجرای طرح زبان‌آموزی قرآن
کد خبر: 3510964
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
حجت‌الاسلام حسین‌زاده خبر داد:

«بشارت حکیم»؛ اثری جامع برای اجرای طرح زبان‌آموزی قرآن

گروه ادب: مدیر بنیاد قرآن از انتشار کتاب «بشارت حکیم» خبر داد و گفت: این کتاب، اثری جامع در راستای اجرای طرح زبان‌آموزی قرآن برای عموم است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسین‌زاده، مدیر بنیاد قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره پروژه زبان‌پژوهی قرآن گفت: این پروژه از حدود 15 سال پیش آغاز شده و امسال کتاب جامع آموزشی آن با عنوان «بشارت حکیم» منتشر می‌شود. در این راستا قرآن حکیم نیز تدوین و منتشر شده است.
وی با اشاره به قرآن حکیم افزود: این قرآن شامل شرح نکات تفسیری و شرح تمام واژگان بوده و به قلم مصطفی رحیمی‌نیا تدوین شده و دربرگیرنده بیش از 50 هزار ترجمه لغت است، بسیاری از شأن نزول آیات و تفسیر بخشی از آنها در ستونی در هر صفحه آورده شده است. در انتهای آن فهرست موضوعی برای دسترسی آسان مخاطب آمده است.
حجت‌الاسلام حسین‌زاده ادامه داد: برای آموزش قرآن کتاب‌های آموزشی جامع برای هر یک از اجزای قرآن به صورت مستقل به چاپ می‌رسد و در حال حاضر کتاب آموزشی جزء 30 آماده شده و زیر چاپ است و با هدف ایجاد وحدت رویه در زبان‌پژوهی و آموزش قرآن برای مخاطب عام صورت گرفته و می‌تواند برای نهادها و سازمان‌های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.
وی درباره دلایل اجرای طرح «بشارت حکیم» بیان کرد: این طرح در ابتدا با عنوان «بشارت حکیم» اجرا شد و بسیاری از نهادها آن را اجرا کردند، با توجه به نقاط ضعفی که داشت، سعی در رفع آنها برآمدیم و در همین راستا کتاب‌های آموزشی «بشارت» تدوین شد که سبب می‌شود مربیان با وحدت رویه کار آموزش قرآن را پیش ببرند.
مدیر بنیاد قرآن تصریح کرد: این طرح در راستای نهضت فهم قرآنی بوده و اساتید و مربیان قرآن می‌توانند با یک آموزش اجمالی آن را تدریس کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۹:۵۱
0
0
هدف ایجاد وحدت رویه در زبان‌پژوهی و آموزش قرآن برای مخاطب عام صورت گرفته است
captcha