«زیست مؤمنانه»؛ تمدنی که با انقلاب اسلامی زاده شد
کد خبر: 1361151
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
حجت‌الاسلام امرودی:

«زیست مؤمنانه»؛ تمدنی که با انقلاب اسلامی زاده شد

گروه ادب: قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری» با بیان اینکه «زیست مؤمنانه» تمدنی است که با انقلاب اسلامی زاده شد، گفت: در جامعه‌ای مبتنی بر این تمدن، جایی برای ریا و غیبت وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره «داستان کوتاه کوتاه پایداری»، امروز، 30 دی در محل تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین امرودی، قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران، جواد محقق، سعید علامیان و غلامعلی رجائی، نویسندگان دفاع مقدس، رضا حاجی‌آبادی، دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.



در این مراسم حجت‌الاسلام امرودی به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: امروز که پیچیدگی‌های زندگی بشر زیاد شده و مردم زمان کمی برای مطالعه دارند، قصه و داستان کوتاه پایداری، قصه‌ نسل قدیم را به نسل امروز جامعه پیوند می‌دهد.



وی در ادامه به دو وظیفه مهم امروز جامعه در حراست از فرهنگ پایداری اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)، امروز زنده نگه‌ داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر امروز در محلی امن نشسته‌ایم و داستان مقاومت و پایداری می‌گوییم، مدیون رشادت‌های شهدا هستیم.



قائم‌مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: تمدنی بعد از انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد که باید نام آن را «زیست مؤمنانه» گذاشت که در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم؛ جامعه‌ای که در آن ریا و غیبت جایی ندارد.



وی افزود: اگر شبی نوبت شما بود تا ظرف‌ها را بشوئید، صبح که از خواب بلند می‌شدید، هم ظرف‌ها شسته‌ شده بود و هم کفش‌ها واکس زده؛ امروز که ظرف‌های نشسته و کفش‌های واکس‌ نزده در جامعه زیاد داریم به آن فرهنگ محتاج و نیازمند هستیم.



حجت‌الاسلام امرودی همچنین در تشریح شرافت «قلم»، به دیدار با آیت‌الله حسن‌زاده آملی اشاره کرد و به نقل از معظم‌له گفت: «بنده زمانی که دست به قلم می‌برم، شرم می‌کنم؛ چراکه با مطالعه وصیت‌نامه رزمندگان کم‌‌سن و سال جبهه احساس می‌کنم، عالمی فرزانه آن را نگاشته است و این، بار مسئولیت من را زیاد می‌کند.»



تبلیغ درباره دستگاه‌های تناسب اندام، جذاب‌تر از تبلیغ فرهنگ پایداری است 



در این مراسم همچنین حاجی‌آبادی به انتقاد از پوشش رسانه ملی از این جشنواره و فعالیت‌هایی از این دست در حوزه پایداری پرداخت و افزود: ارسال هزار و سیصد اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره نشان می‌دهد که فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان و اقشار مختلف مردم بیدار و زنده است؛ هر چند برای بسیاری از رسانه‌ها این‌ طور نیست.



مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: در سال‌های اخیر تبلیغات دستگاه‌های تناسب اندام و شرکت‌های بسته‌بندی مواد غذایی، جذابیت بیشتری از تبلیغات برای توسعه فرهنگ جهاد و حماسه داشته است. همچنین وقتی به ساعت ارسال برخی از آثار که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که برخی از این آثار، در ساعات نیمه شب ارسال شده که بعدها می‌فهمیم یک جانباز، روایتی از خود یا همرزمش را ارسال کرده است که از این همه شوق، احساس شرم می‌کنیم.

captcha