ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم
کد خبر: 4136971
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم

مرتضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در رابطه با اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم عنوان کرد: اقدامات خوبی در راستای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم صورت گرفته و تا به امروز بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است و به واسطه اسنادی که در مرکز مطالعات تأمین اجتماعی و مرکز رصد وجود دارد می‌توان آن را اثبات کرد.

سید صولت مرتضوی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز، هشتم اردیبهشت تهران، با تجلیل مقام کارگر گفت: مقام معظم رهبری کارگران را ستون اصلی خیمه تولید معرفی کردند. کارگران عزیز به عنوان صاحبان اصلی انقلاب همواره پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی و در صف اول خدمت در جبهه تولید قرار دارند.

وی با بیان اینکه کارگران چه در پیدایی انقلاب و همراهی با امام راحل و چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن خوش درخشیده‌اند، افزود: همچنین کارگران در جنگ ترکیبی که در دهه اخیر آغاز شده به عنوان یکی از طلایه‌داران دفاع از کشور حضور داشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کارگران با روح بلند امام راحل عهد بسته‌اند در جبهه تولید کوشا باشند و در این زمینه کارگران نقش کلیدی، بی‌بدیل و منحصر به فردی دارند.

مرتضوی دهه ۹۰ را دهه رکود اقتصادی عنوان کرد و در این رابطه یادآور شد: به دلایل مختلف دهه ۹۰ دهه رکود در بازار تولید بود. در این دهه هم بهره‌وری با چالش مواجه بود و هم رشد اقتصادی مشکلات فراوانی داشت. براساس گزاره‌های آماری در پایان سال ۱۳۹۹ رشد تولید در کشور منفی نیم درصد بود و به واسطه ناترازی‌هایی که در تراز تجاری و تولید وجود داشت متأسفانه چالش‌های بسیاری گریبان صندوق‌های بازنشستگی و علاوه بر آن خزانه ملی را گرفت، طوری که به اعتبار آمار مرکز آمار ایران و بانک مرکزی این چالش‌ها در طول دهه ۹۰ ملت ایران را رنج می‌داد.

وی بیان کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد آستین همت برای عبور از بحران‌ها بالا زده شد. یکی از بحران‌هایی که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کرد کسری بودجه شدید و ناترازی منابع بود، طوری که هزار و ۴۵۰ همت بودجه سال ۱۴۰۰ کسری داشت و ۶۰۰ همت هم اوراق خزانه صادر شده بود، ولی با تلاش دولت سیزدهم سال ۱۴۰۱ را با کمترین کسری بودجه پشت سر گذاشتیم و در نهایت دولت موفق شد تراز تجاری را مثبت کند و صادرات نفتی و غیرنفتی را افزایش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با این وضع دولت بر آن شد تا در سال ۱۴۰۲ بودجه‌ای مطابق با واقعیات تقدیم مجلس کند و امیدواریم که منابع بودجه به راحتی محقق شود.

مرتضوی با اشاره به ناترازی صندوق‌های بازنشستگی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با ۷۵ درصد ناترازی مواجه است و بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشته و دولت سیزدهم ۲۲۰ میلیارد تومان کسری را در این رابطه پیش‌بینی کرده و به دنبال آن است از طریق بودجه عمومی آن را تأمین کند و صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی هم به همین وضعیت دچار است. پرداخت بدهی و مطالبات صندوق‌ها از مطالبات رئیس دولت سیزدهم است، ولی همچنان این ناترازی ادامه دارد و اگر این وضعیت ادامه یابد در سال ۱۴۰۴ با ناترازی بیش از ۸۰۰ همت مواجه خواهیم شد، ولی دولت برای حل این مشکل تلاش می‌کند و در این راستا بخشی از مطالبات صندوق‌ها پرداخت شده است.

وی در رابطه با اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم عنوان کرد: اقدامات خوبی در راستای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم صورت گرفته و تا به امروز بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده است و به واسطه اسنادی که در مرکز مطالعات تأمین اجتماعی و مرکز رصد وجود دارد می‌توان آن را اثبات کرد.

انتهای پیام
captcha