کاهش نرخ بیکاری و افزایش ثبات شغلی در دولت سیزدهم
کد خبر: 4212393
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
مرتضوی مطرح کرد:

کاهش نرخ بیکاری و افزایش ثبات شغلی در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری کاهش یافته و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون افزایش ثبات شغلی از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده و حتی ده هزار واحد تولیدی تعطیل‌شده دوباره فعال شده‌اند.

سید صولت مرتضوی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: روز کارگر و روز معلم تلاقی بسیار شایسته‌ای دارند و این حسن تلاقی را به جامعه تعلیم و تربیت تبریک می‌گویم. تفاوت مبنایی بین نگاه مکتب اسلام و دیگر مکاتب به کارگر وجود دارد؛ اسلام کارگر را عزیز می‌پندارد و این قشر را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند اما در سایر مکاتب کارگر ابزار تولید محسوب می‌شود و همچنین ما کارگر را خالق تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: کسی که خود را برای روزی خانواده‌اش به زحمت می‌اندازد و کار می‌کند همانند رزمنده‌ای است که در راه خدا می‌جنگد. همچنین نبی مکرم اسلام(ص) تأکید دارند عبادت ده جزء است و یک جزء آن کار کردن برای به دست آوردن روزی حلال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز جهان شاهد تحولات شگرفی است، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار بیش از 35 هزار نفر به بستری برای رسوایی رژیم صهیونیستی و تمامی پرچم‌داران حقوق بشر تبدیل شده است. اقدام شجاعانه و مختصری که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی انجام شد، معادلات جهانی را تغییر داد و بشریت تشنه عدالت را متوجه توانمندی‌های خود کرد. امروز هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست‌ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین به بیت‌العنکبوت تبدیل شده است.

مرتضوی با اشاره به موضوع شعار سال تأکید کرد: تقریباً حدود یک دهه است که مقام معظم رهبری محوریت عناوین سال‌ها را موضوعات اقتصادی قرار می‌دهند. جهش تولید با همراهی مردم رقم می‌خورد و موضوعاتی که مقام معظم رهبری حول این موضوع مطرح کرده‌اند همراه با مبانی دینی و تحولات جهانی است. جامعه کار و تولید و کارگران عزیز و کارفرمایان عزیز دست در دست هم داده‌اند تا جهش تولید رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یکی از محوری‌ترین دستورکارهای دولت سیزدهم موضوع اشتغال بود، گفت: دولت توانست وعده ایجاد یک میلیون شغل را محقق کند. گزارش سازمان تأمین اجتماعی حکایت از آن دارد یک میلیون و 200 هزار نفر بیمه‌شده اجباری و اختیاری جدید داریم و گزارش  مرکز آمار هم نشان می‌دهد نرخ بیکاری به هشت و یک دهم درصد رسیده و این کم‌نظیرترین نرخ بیکاری در طول تاریخ است و همچنین کاهش ده درصدی نرخ بیمه بیکاری را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر ثبات شغلی تأکید دارند و یکی از مؤلفه‌های ثبات شغلی این است که کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده نشوند و لذا دولت سیزدهم ده هزار واحد تولیدی تعطیل‌شده را فعال کرد و رابطه بین بنگاهداران و بانک‌ها را اصلاح کرد و به هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارگاه داده نشده است.

مرتضوی در پایان گفت: همچنین در حوزه اشتغال خرد و خانگی توسعه ایجاد شده و در حوزه تکافل اجتماعی دولت سه کار بزرگ انجام داده است؛ یک طرح کالابرگ عمومی است، دوم در راستای حمایت از جوانی جمعیت به بیش از یکصدهزار کودک حدود 600 هزار تا یک میلیون تومان یارانه شیر خشک تعلق گرفت و به حساب سرپرست خانوار واریز شد و سوم اینکه مستمری‌ مددجویان افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha