موسسات قرآنی با درک فرهنگ قرآنی آن را در جامعه ترویج دهند
کد خبر: 1368485
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
سعید قربانی:

موسسات قرآنی با درک فرهنگ قرآنی آن را در جامعه ترویج دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: موسسات قرآنی زمانی می‌توانند فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهند که درکی از قرآن و اهل بیت(ع) را در وجود خود دریافته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، سعید قربانی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران دیروز 10 بهمن ماه 92 درهمایش تجلیل از منتخبان قرآنی، مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد در پاسخ به درخواست استاندار مازندران برای تخصیص اعتبار،  گفت: در فاصله کمتر از یک ماه برنامه توسعه فعالیت‌های قرآنی استان مازندران با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات موسسات قرآنی به استاندار ارائه می‌شود.

وی افزود: موسسات قرآنی زمانی می‌توانند  فرهنگ قرآنی را در جامعه  ترویج دهند که درکی از قرآن و اهل بیت(ع) را  در وجود خود دریافته باشند.

قربانی تصریح کرد: موسسات قرآنی به ویژه در طرح مصباح‌الهدی و نورالهدی بیش از کمیت به فکر ارتقای کمیت آموزش باشند.

وی افزود: تولید انیمیشن قرآنی بهانه‌ای شد تا ما فعالین تولید انیمیشن را بشناسیم.

به گزارش ایکنا پس از تجلیل از منتخبان قرآنی، مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی مازندران از نرم‌افزار چند رسانه‌ای قرآن کریم کودکان و آوای وحی با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کشور و استاندار مازندران رونمایی شد.

نرم افزار چندرسانه‌ای قرآن کریم کودکان شامل بخش‌های رنگ‌آمیزی، پازل، داستان و بازی بر بال ابرها است که همه این موضوعات برگرفته از قرآن کریم است.

بر اساس این گزارش نرم‌افزار آوای وحی نیز  شامل چندین بخش آموزشی، اعجاز قرآن، اخلاق قرآن، قرآن و روانشناسی، دانستنی‌های قرآن، قرآن و علوم پزشکی، قرآن و طبیعت شناسی و  قرآن و مهارت‌های زندگی است.

نرم افزار آوای وحی در قسمت کتابچه و نرم افزارهای مذهبی ویژه تلفن همراه، سخنرانی و تلاوت‌های ماندگار از قاریان برتر و مستند کامل اعجاز علمی قرآن کریم بر گرفته از احادیث و مطالب قرآن کریم است.

یاد آور می‌شود که در این همایش از تولیدات قرآنی، وبلاگ و انیمیشن‌های برگرفته از احادیث و قرآن رونمایی شد.

captcha