مازندران رتبه دوم خانه‌های قرآنی کشور را دارد
کد خبر: 3349280
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

مازندران رتبه دوم خانه‌های قرآنی کشور را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات مازندران از وجود حدود ۴۰۰ خانه قرآن در مازندران خبر داد و افزود: مازندران بعد از تهران دارنده بیشترین خانه قرآن در کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، سعید قربانی، مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، عصر 28 مردادماه 94 در گردهمایی هم‌اندیشی مدیران موسسات قرآنی-مردمی مازندران که در امامزاده سید حمزه(ع) قائمشهر برگزار شد، گفت: 600 موسسه و خانه قران در مازندران داریم که اکثریت آنها فعال هستند و سعی کردیم تعدادی از نمایندگان  این مجموعه قرآنی استان در این نشست حضور یابند و مسائل مشکلات حوزه قرآن استان را با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرانی کشور مطرح کنند.
وی افزود: با ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی در برخی از محورها انقلابی صورت گرفت که اعطای مدرک درجه یک و دو  به حفاظ دکتری و فوق لیسانس از برکات این شورا بود.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی مازندران تصریح کرد: مجوز حدود 80 موسسه قران و عترت  از سوی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز حدود 210 موسسه از سوی سازمان تبلیغات  صادر شده  و استان مازندران از نظر همدلی از استانهای موفق است.
وی از وجود حدود 400 خانه قرآن در مازندران خبر داد و افزود: مازندران بعد از تهران دارنده بیشترین خانه قرآن در کشور است.
قربانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با تدابیر شورای توسعه  قرآن استان قابل حل است، اظهار کرد: مدیران موسسات قرآنی خواستار برگزاری جلسات توسط شورای توسعه قرآنی استان هستند تا بتوانند مسائل خود را با مسئولان درمیان بگذارند.
وی از وجود 3 هزار 500 مربی، مدیر و فعالان قرانی در مازندران خبر داد و افزود: از دبیر شورای توسعه تقاضا داریم اگر امکانش است حدود 600 موسسات و مدیران قرآنی را در دهه کرامت برای انجام یک دوره اموزشی به سفر مشهد مقدس اعزام کنند که دبیر شورای توسعه در این خصوص قول صددرصد نداد.
در ادامه بهروز کریم نژاد عضو اتحادیه قرآنی-مردمی کشور گفت: مازندران به دلیل داشتن مواهب طبیعی مسافران زیادی با نگاه‌های مختلف دارد و نیاز است مسئولان کشور نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی قرانی در این خطه داشته باشند.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان و مدیران موسسات قرآنی در مواجهه با مبارزه با رخدادهای غیر فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی  در مازندران یک رادوی آموزشی در مشهد برای قرانیان برگزار شود.

در ادامه این نشست شالیکار از مدیر موسسه قرانی آمل، خواستار اسکان مربیان قرآن در مسافرت‌ها و مهیا کردن امکاناتی گردشگری برای این قشر شد و گفت: این اقدامات می تواند به نوعی در ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزانی که وراد کلاس های قرانی وارد می شوند موثر باشد.
وی خواستار ارتباط تنگاتنگ موسسات قرانی با با آموزش و پرورش شد و افزود:  باید یک بستری را برای ایجاد اقبال دانش‌آموزان همچون استفاده از سئولات قرآنی بیشتر در کنکور و یا ... برای ترغیب دانش‌آموزان به قرآن ایجاد کنیم.
مدیر موسسه قرآنی در آمل تجهیز اماکن آموزشی و کمک به در اختیار قراردادن  وسایل کمک آموزشی را از جمله از مساعدت‌های مسئولان دولتی دانست و تصریح کرد: برای ارتقای توانمندی مدیران  و نیز ایجاد هماهنگی جهت دستیابی به تبلیغات ارزان از سوی شهرداری ها  نیازمند کمک مسئولان هستیم.
خانم احمدی مدیر موسسه قرانی پویش نور طبرستان قائمشهر گفت: مازندران خطه مسافر خیز است و با حضور 12 میلیون مسافر نیازمند است تا موسسات قرآنی بتوانند با ارایه بسته‌های فرهنگی در اختیار مسافران به ترویج فرهنگ قرآنی بپردازند.
وی با بیان اینکه برخی از خانواده به جهت مشکلات مالی قادر به  پرداخت هزینه کلاس های آموزشی نیستند، افزود: باید برای کمک به این قشر علاقه‌مند قرانی موسسات از بسته‌های حمایتی برخوردار باشند.
احمدی در پایان خواستار بیمه همه فعالان و مربیان قرآنی شد و اظهار کرد: باید قانون معافیت مالیاتی درباره موسسات قرآنی اعمال شود.

captcha