نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت قرآن‌سوزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4158231
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

نشست سازمان همکاری اسلامی با محوریت قرآن‌سوزی برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از برگزاری نشست اضطراری مجازی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی با اعلام این خبر افزود: در پی پیشنهاد مشترک‌ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و به دنبال تماس‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با همتایان خود در کشورهای اسلامی و ارسال پیام به آنها و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نامه ارسالی به دبیرکل آن سازمان، این نهاد با برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه در روز دوشنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۲ موافقت کرد و موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
پیش از این فؤاد حسین و حسین امیرعبداللهیان، اهانت به قرآن کریم را اهانت به عقلانیت و آزادی بیان خوانده و رفتار غیرمسئولانه دولت سوئد را نکوهش و محکوم کرده بودند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بر ضرورت تشکیل نشست سازمان همکاری اسلامی تأکید کردند.
«سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد، به یک نسخه قرآن و پرچم عراق اهانت و این اقدام را تکرار کرد.
گروهی تندرو نیز در دانمارک دیروز سه‌شنبه در برابر سفارت مصر و ترکیه در کپنهاگ با سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha