درخواست پارلمان عربی از همتای اروپایی برای صدور قانون الزام‌آور جرم‌انگاری توهین به ادیان
کد خبر: 4157854
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

درخواست پارلمان عربی از همتای اروپایی برای صدور قانون الزام‌آور جرم‌انگاری توهین به ادیان

پارلمان عربی تکرار جرم قرآن‌سوزی را با هدف گسترش نفرت دینی خواند و از پارلمان اروپا خواست قانون الزام‌آور جرم‌انگاری توهین به ادیان را تصویب کند.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، عادل عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برابر سفارت عراق در دانمارک را محکوم کرد.

در بیانیه العسومی آمده است: اقدام برخی تندروها در سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم برابر سفارت عراق در دانمارک را محکوم و تاکید می‌کنیم تکرار چنین اقدامات تروریستی و شرم‌آوری در بیش از یک کشور اروپایی نشانه گستاخی برای گسترش نفرت دینی است.

رئیس پارلمان عربی تاکید کرد: رفتار مقامات رسمی کشورهای اروپایی که در آنجا این اقدامات تروریستی با اطلاع و حمایت آنها انجام می‌شود، محکوم است.

وی از پارلمان عربی خواست تا قانونی الزام آور برای جرم انگاری توهین به ادیان و توهین به مقدسات و اعتقادات دینی صادر کند.

العسومی گفت: در حالی که کشورهای اروپایی از احترام به حقوق بشر سخن می گویند، اما اساسی‌ترین این اصول را که احترام به آزادی عقیده و دین و توهین نکردن به آن تحت هیچ توجیهی است، زیر پا می گذارند.

رئیس پارلمان عربی همچنین خواستار صدور قوانین بین المللی الزام آور برای جرم انگاری این اقدامات شرم آور شد که صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان و فرهنگ‌های مختلف را تهدید می‌کند.
کشورهای سوئد و دانمارک طی دو هفته اخیر شاهد تکرار جرم قرآن سوزی در برابر سفارت عراق بودند که با واکنش خشم کشورهای اسلامی و احضار سفرا و کارداران این دو کشور روبه رو شده است.

هیئت‌های دیپلماتیک سفارتخانه‌های سوئد و دانمارک در بغداد هم در پی این حوادث و تظاهرات مردم خشمگین عراق، خاک این کشور ترک کردند.

انتهای پیام
captcha