مصر کاردار سوئد را احضار کرد
کد خبر: 4158029
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

مصر کاردار سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه مصر در اعتراض به هتک حرمت مکرر قرآن کریم در سوئد، کاردار این کشور در قاهره را احضار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که کاردار سفارت سوئد در قاهره پس از آتش زدن مکرر قرآن کریم احضار شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده است: به دستور سامح شکری، وزیر امور خارجه، ایهاب نصر، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا، صبح امروز، 25 ژوئیه، کاردار سفارت سوئد در قاهره را پس از هتک حرمت مکرر و آتش زدن قرآن در این کشور به مقر وزارت امور خارجه احضار کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: ایهاب نصر در این جلسه تأکید کرد که مصر پیش از این در مورد عواقب خطرناک تکرار این وقایع هشدار داده و اعلام کرده است این اقدامات به رشد اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی منجر خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه مصر، دستیار وزیر امور خارجه در ملاقات خود با کاردار سوئد بر لزوم اتخاذ تدابیری از سوی مقامات این کشور و سایر کشورهایی که شاهد حوادث مشابه بوده‌اند تأکید کرده است تا اینکه از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود، با عاملان آن برخورد شده و برای حفظ فرهنگ مدارا و اصول همزیستی مسالمت‌آمیز، گفت‌وگو و تقویت روابط مدنی بین کشورهای دوست و تقویت روابط متمدنانه بین کشورهای جهان تلاش گردد.

انتهای پیام
captcha