یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به 40 منزل فلسطینی طی 48 ساعت گذشته
کد خبر: 4021908
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به 40 منزل فلسطینی طی 48 ساعت گذشته

مقامات محلی فلسطین روز شنبه از یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به 40 باب از منازل فلسطینیان در شمال کرانه باختری طی 48 ساعت گذشته خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، بر اساس اعلام منابع فلسطینی و شاهدان عینی، شهرک‌نشینان صهیونیست طی روزهای جمعه و شنبه سلسله حملاتی را که در برخی از آنها از سلاح گرم نیز استفاده کردند، در روستاهای فلسطینی اطراف شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری انجام دادند.
 
غسان دغلس، مسئول پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری، در این رابطه گفت: حملات شهرک‌نشینان به 25 منزل در روستای برقه واقع در جنوب غربی نابلس و 5 منزل دیگر در روستای سبسطیه واقع در شمال این شهر حمله کردند.
 
دغلس ادامه داد: 10 منزل دیگر نیز در روستای دیر شرف واقع در شمال نابلی و همچنین روستاهای قریوت، قُصره و اللبن در جنوب این شهر هدف حملات شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفت.
 
وی توضیح داد که شهرک‌نشینان صهیونیست در حملات خود از اسلحه، سنگ و چوب علیه فلسطینیان استفاده کردند.
 
نهادهای رسمی فلسطین هنوز آماری در خصوص شمار فلسطینیانی که در اثر این حملات زخمی شده‌اند منتشر نکرده‌اند، اما بر اساس گفته شاهدان، یک فرد 65 ساله فلسطینی در روستای قریوت، صبح جمعه در اثر این حملات دچار شکستگی شده است.
 
وزارت خارجه فلسطین دیروز شنبه، 27 آذرماه، در بیانیه‌ای نسبت به کشیده‌ شدن این منطقه به میدان خشونت، به دلیل تداوم حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان هشدار داد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حملات دانست.
 
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در اراضی اشغالی وابسته به سازمان ملل، 427 حمله توسط شهرک‌نشینان در کرانه باختری به ویژه قدس شرقی را از ژانویه تا نوامبر 2021 ثبت کرده است.
 
بر اساس اعلام سازمان اسرائیلی «صلح اکنون» حدود 666 هزار شهرک‌نشین، 145 شهرک بزرگ و 140 شهرک کوچک صهیونیستی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی وجود دارد.
انتهای پیام
captcha