ضرورت انجام تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4022417
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳
تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد:

ضرورت انجام تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات فلسطین خواستار باز شدن آرشیو رزیم اسرائیل در برابر کمیته تحقیقات بین‌المللی به منظور رسیدگی به جنایات این رژیم در حق مردم فلسطین شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، این مقام فلسطینی در یک نشست دولتی در رام الله خواستار باز کردن آرشیو اسرائیل در برابر کمیته تحقیقات بین‌المللی برای بررسی قتل‌ عام‌های انجام شده علیه فلسطینیان در سال 1948 و پس از آن شد.

وی خاطرنشان کرد: این کشتارها باعث ویرانی بیش از 480 شهر و روستا و آواره شدن بیش از 900 هزار فلسطینی شد که تا به امروز آواره هستند.

اشتیه در این نشست افزود: اسرائیل در تلاش است تا راه‌ حل دو کشوری را از طریق برنامه‌های شهرک‌سازی خود از بین ببرد و تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌هایی را ‌به سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است تا مداخله کرده و مانع از تجاوزت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: تجاوزات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها با حمایت و پشتیبانی ارتش اسرائیل به ویژه در مناطق مختلف کرانه باختری صورت می‌گیرد.

اشتیه همچنین از دولت آمریکا خواست برای نجات راه‌ حل دو کشوری مداخله کند و گفت: توسل به نهادهای بین‌المللی و حفاظت از راه‌ حل دو دولتی که دولت فعلی آمریکا به آن معتقد است، ضروری است.

انتهای پیام
captcha