تقدیر گروه‌های فلسطینی از انتفاضه شبانه اهالی برقه مقابل ارتش صهیونیستی
کد خبر: 4023522
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

تقدیر گروه‌های فلسطینی از انتفاضه شبانه اهالی برقه مقابل ارتش صهیونیستی

حماس و جهاد فلسطینی ضمن تمجید از مقاومت دلیرانه شب گذشته مردم شهرک برقه در غرب نابلس در برابر هجوم شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست تأکید کردند، انتقاضه مردمی صهیونیست‌های غاصب و فاشیست را سرنگون خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات شب گذشته، مردم شهرک برقه در شمال غرب نابلس در کرانه باختری به آسیب دیدن 247 فلسطینی منجر شد.

مردم شهرک برقه شامگاه شنبه، 4 دی برای دومین شب متوالی در اعتراض به هجوم مکرر شهرک‌نشینان صهیونیست به این شهرک و خرابی‌هایی که در آنجا به بار می‌آوردند به خیابان‌ها آمدند و با نظامیان صهیونیست که در ورودی این شهرک مستقر شده بودند، درگیر شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که دست‌کم 10 نفر با شلیک مستقیم گلوله واقعی نظامیان صهیونیست زخمی شدند و 48 نفر هم به ضرب گلوله پلاستیکی مجروح و ده‌ها نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

عبد الحكيم حنينی، یکی از رهبران حماس در واکنش به انتفاضه مردم برقه در بیانیه‌ای گفت: ما به توده ملت قهرمان فلسطین درود می‌فرستیم که برای دفاع از خاک ما و شهرک‌های ما در غرب نابلس قیام کردند و میادین آنها همچنان صحنه درگیری‌ها با ارتش دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن است.

وی از فلسطینیان دیگر مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی خواست برای پشتیبانی از مردم برقه بشتابند و به آنها در دفاع از ملت و مقدسات فلسطین کمک کنند.

این رهبر حماس تأکید کرد که مقاومت با همه اشکال آن و در رأس آن مقاومت مسلحانه قادر به رد شهرک‌نشینان و توقف دشمن آنهاست. انتفاضه مردم ما در برقه یک پیام اولیه دارد، اینکه دشمن باید آماده نبرد فراگیر با همه فرزندان ملت فلسطین برای سرکوب اشغالگری و شهرک‌سازی و ریشه‌کنی آن از سرزمین فلسطین باشد.

تقدیر گروه‌های فلسطینی از انتفاضه شبانه اهالی برقه نابلس مقابل ارتش صهیونیستی/آماده

يوسف الحساينه، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد در فلسطین هم به اهالی برقه در نابلس برای مواجهه با باندهای شهرک‌نشینان صهیونیست و به تصویر کشیدن حماسی‌ترین دلاورمردی در مقابله با جنایتکاران نژادپرست صهیونیست درود فرستاد.

او در بیانیه‌ای گفت: زمان آن رسیده که سیاست ضعف و محاسبات نادرست حاکم بر واقعیت را درک کنیم و با بازگشت به ابتدا به مبارزه بی امان با شیطان صهیونیست در سرزمین خود بپردازیم.

الحساینه تأکید کرد: با وحدت ملی در میدان موازنه‌ها به هم ریخته و اولویت‌ها از نو بر اساس قاعده مقاومت و رویارویی تنظیم می‌شود.

تقدیر گروه‌های فلسطینی از انتفاضه شبانه اهالی برقه نابلس مقابل ارتش صهیونیستی/آماده

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز در بیانیه‌ای گفت: ما به اهالی انقلابی روستای برقه درود می‌فرستیم که در برابر سرکشی شهرک‌نشینان قاتل صهیونیست و ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی جانانه ایستاده‌اند. این مقاومت مردمی ضامن رد وحشی‌گری شهرک‌نشینان و خصومت و تجاوز ارتش اشغالگر است و می‌تواند مجازاتی برای جرایم آنها باشد.

وی افزود: این فقط ملت فلسطین است که باید در این آب و خاک بماند، زیرا صاحب حق و تاریخ است و شهرک‌نشینان و رژیم اشغالگر در این سرزمین و در همه منطقه جایی ندارند و غریبه هستند.

انتهای پیام
captcha