مشارکت در انتخابات جهاد فی‌سبیل‌الله است
کد خبر: 4198831
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
مقدم‌فر:

مشارکت در انتخابات جهاد فی‌سبیل‌الله است

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مقابل ما دشمنانی قرار دارند که می‌خواهند استقلال و عزت ایران را از بین ببرند، پس حضور پای صندوق‌های رأی به مثابه جهاد فی‌سبیل‌الله است و اقتدار ملی را به همراه دارد.

حمیدرضا مقدم فر

به گزارش خبرنگار ایکنا، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه، امروز، 20 بهمن در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بر این نکته توجه شود که چه عواملی سبب شده علی‌رغم همه توطئه‌ها انقلاب اسلامی چهل و پنج ساله شود؟ همان عواملی که باعث پیروزی انقلاب شد امروز هم موجب بقای انقلاب شده‌اند. امام خمینی(ره) به عنوان امام امت، ملت ایران و مکتب حیات‌بخش اسلام در پیروزی انقلاب نقش داشتند و امروز هم دو عامل ایمان و امید در بقای انقلاب نقش بسیار اساسی دارند و دشمن هم به شدت درصدد ضربه زدن به این دو عامل برآمده است.

وی افزود: منظور از ایمان یعنی ایمان به نصرت و معجزه الله اکبر است و حتی دشمنان که می‌خواهند این انقلاب را معرفی کنند می‌گویند انقلاب اسلامی به نام خداست. ایمان به خدا سبب شد تا رژیم پهلوی از بین برود و لذا در انقلاب اسلامی متوجه شدیم اگر همه چیزمان را در راه خدا خرج و هزینه کنیم خداوند هم جبران خواهد کرد و به همین دلیل امسال چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم. ایمان به نصرت الهی خنثی‌کننده همه توطئه‌ها و فتنه‌ها است.

ترجیح سازش به مقاومت؛ هدف اصلی دشمن

مشاور فرمانده کل سپاه بیان کرد: علی‌رغم دشمنی دشمنان به فضل الهی در این چهل و پنج سال برروی همه آرمان‌ها ایستاده‌ایم و طعم شیرین استقلال را می‌چشیم. اساس همه فتنه‌های دشمن این بود که ما استقلال خود را از دست بدهیم و سازش را بر مقاومت ترجیح دهیم. آنها ایرانی را می‌خواستند که مانند برخی کشورها گاو شیرده باشد ولی ملت ایران و مقام معظم رهبری اسیر این جوسازی‌ها نشدند و کار اصلی را پیش بردند.

مقدم‌فر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به مردم‌سالاری دینی معتقد است، اظهار کرد: این نظام مقدس برای هر یک از مردم سهم و نقش قائل است و آن را هم حق و وظیفه و تکلیف می‌داند که برگزاری ده‌ها انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نشانه‌ای از این واقعیت است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در مسیر چهل و پنج ساله خود هیچگاه اسیر توهم توطئه نشده بلکه همه توطئه‌ها را دفع کرده و مسیر انقلاب اسلامی نه‌تنها متوقف نشده بلکه کُند هم نشده است. تجربه ثابت کرده راه پیشرفت ایران اسلامی از مسیر استقلال و ایران قوی می‌گذرد.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ضعف‌هایی داشته‌ایم ولی مسیری که طی شده مسیر درستی است، گفت: مشکلات معیشتی مردم یکی از نقاط ضعف محسوب می‌شوند و باید آن را برطرف کرد البته بخشی از مشکلات اقتصادی به خاطر دشمنی دشمنان و نفوذی‌هاست. باید مسئولان در برابر این مردم فوق‌العاده تلاش کنند تا مشکلات را از دوش ملت نجیب و قهرمان ایران بردارند. مردم و خواص توجه داشته باشند نباید اسیر تبلیغات و توطئه‌های دشمنان شوند و مرزبندی که با دشمنان وجود دارند را حفظ کنند. حضور و مشارکت در انتخابات به تقویت این مرزبندی کمک می‌کند و توطئه‌های دشمنان را دفع می‌سازد.

مقدم‌فر عامل امید را یکی دیگر از عوامل مهم در بقای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امید به شکسته شدن طلسم دشمنان که بارقه‌های آن را در غزه مشاهده کردیم و لذا نباید اجازه داد ریسمان این انقلاب به دست دشمنان بیفتد.

«نه» مردم به ارتجاع و آشوب

وی درباره اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای نورانی انقلاب 57 است. مشکل اصلی دشمن با ما استقلال ایران است و برای اینکه به این استقلال ضربه بزند و اجازه ندهد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام داده است ولی مردم ایران اسلامی به آشوب و ارتجاع یعنی بازگشت به عقب «نه» گفتند. آنهایی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق می‌کنند از افراد مرتجع هستند که استقلال کشور را نمی‌خواهند.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: خواص جامعه بدانند در معرض امتحان بزرگی قرار دارند چون اثرگذار هستند و به همین دلیل دشمن اینها را مورد هدف قرار داده و می‌خواهد خواص جامعه را در جنگ شناختی منفعل سازد تا ندانند چه کنند و یا سکوت در پیش گیرند و یا با خود بگویند آیا رأی بدهیم یا خیر؟ خواص نباید منفعل عمل کنند و بدانند صحنه انتخابات صحنه جهاد است چون مقابل ما دشمن قرار دارد پس حضور پای صندوق‌های رأی به مثابه جهاد فی‌سبیل‌الله است و اقتدار ملی را همراه دارد.

انتهای پیام
captcha