بی‌مهری برنامه هفتم به صنعت بیمه و ضرورت اصلاح رویکردها
کد خبر: 4153642
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
منتظری در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

بی‌مهری برنامه هفتم به صنعت بیمه و ضرورت اصلاح رویکردها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متأسفانه در برنامه هفتم توسعه خیلی به مباحث بیمه‌ای ازجمله بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و همه‌گیر شدن بیمه‌های تأمین اجتماعی توجه نشده و صندوق تأمین اجتماعی مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

غلامرضا منتظری

غلامرضا منتظری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره رویکرد برنامه هفتم به صنعت بیمه و تقویت آن طی پنج سال آینده اظهار کرد: بیمه می‌تواند پیام‌آور اعتماد و آرامش‌بخش عمومی باشد و با تقویت آن و اهمیت دادن به صنعت بیمه می‌توان ریسک فعالیت‌های اقتصادی اعم از اقتصاد فرهنگ و اقتصاد صنعتی و بازارهای مالی را کاهش داد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های موجود در صنعت بیمه نبود یکپارچگی است، طوری که با تعدد و تکثر در حوزه بیمه مواجه هستیم و همین مسئله موجب سردرگمی مردم شده و عملکرد صنعت بیمه را تحت تأثیر قرار داده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورت دارد در برنامه هفتم توسعه نسبت به صنعت بیمه؛ ضعف‌ها و نقاط قوت آن آسیب‌شناسی صورت گیرد و همچنین سعی کنیم به افزایش کیفیت خدمات بیمه‌ای اهتمام بیشتری وجود داشته باشد تا نیازهای جامعه به خوبی پاسخ داده شوند.

منتظری با بیان اینکه برخی از اقشار جهت بیمه با مشکل مواجه هستند و حتی از بیمه‌های خدمات درمانی و تأمین اجتماعی که جزء نیازهای حداقلی شهروندان محسوب می‌شوند هم برخوردار نیستند، گفت: متأسفانه در برنامه هفتم توسعه خیلی به مباحث بیمه‌ای ازجمله بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و همه‌گیر شدن بیمه‌های تأمین اجتماعی توجه نشده و صندوق‌ تأمین اجتماعی مورد بی‌مهری قرار گرفته است. به نظر من باید وضعیت صنعت بیمه و خدمات بیمه‌ای که شامل حال اهالی فرهنگ و کارگران ساختمانی می‌شود بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر بیمه کشاورزان پاسخگوی نیازها نیست و وقتی با کشاورزان صحبت می‌کنیم نسبت به این موضوع اعتراض دارند و گله‌مند هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و فراگیر شدن صنعت بیمه و در دسترس بودن آن منجر به عدالت اجتماعی و افزایش رفاه عمومی خواهد شد، گفت: اگر می‌خواهیم صنعت بیمه در کشور ما بقا داشته باشد و با اقبال عمومی روبه‌رو شود و اعتماد مردم را جلب کند حتماً باید کیفت و کمیت مدنظر قرار گیرد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha