بهره‌مندی قاریان و حافظان خارجی از اقدامات آموزشی استادان ایرانی + فیلم
کد خبر: 4123763
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
بحرالعلوم بیان کرد:

بهره‌مندی قاریان و حافظان خارجی از اقدامات آموزشی استادان ایرانی + فیلم

مسئول کمیته آموزش سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اقدامات این کمیته به دو دوره قبل و زمان برپایی مسابقات گفت: پیش از اجرای مرحله نهایی مسابقات، آموزش‌های مختلفی با حضور استادان مطرح کشورمان به شرکت‌کنندگان خارجی ارائه شد.

محمدمهدی بحرالعلوممحمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد فعالیت‌های کمیته آموزش این مسابقات گفت: کمیته آموزش کار خود را چند ماه پیش از برگزاری فینال مسابقات آغاز کرد. این کمیته از همان ابتدا بحث آموزش متسابقان را در دستور کار خود قرار داد. بر همین اساس ویژه شرکت‌کنندگان ایرانی در زمینه‌های مختلف اعم از تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا و ... در دو بخش بانوان و آقایان دوره‌های آموزش مجازی را طراحی کردیم.

وی افزود: در هفته‌های منتهی به ایام مسابقات نیز برای فینالیست‌های دیگر کشورها دوره‌های آموزشی و توجیهی به صورت مجازی داشتیم. با توجه به اینکه آیین‌نامه مسابقات ایران با کشورهای دیگر تفاوت دارد یا برخی کشورها آیین‌نامه مدون و منتشر شده‌ای ندارند، لذا بحث توجیه آیین‌نامه در دستور کار قرار گرفت و آیین‌نامه به زبان‌های مختلف ترجمه شد.

معاون آموزشی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در رشته حفظ کل قرآن کریم جلسات پرسش و پاسخ و راهنمایی شرکت‌کنندگان با حضور استاد معتز آقایی برگزار شد. همین اقدام در بخش قرائت نیز با حضور استاد مهدی دغاغله که هر دو این اساتید تسلط بر زبان‌های مختلف دارند، انجام شد.

وی بیان کرد: هدف این بود که علاوه بر رقابت، بحث ارتقای سطح و ایجاد دوستی با شرکت‌کنندگان را داشته باشیم، شاید این ابهام باشد که شما رقبای ایرانی‌ها را آموزش داده‌اید! اما به این فکر کردیم که شرکت‌کنندگان از فرصت مسابقات ایران بهتر بهره‌مند شوند و از این طریق تجارب اساتید را در اختیار آنها قرار دهیم.

بحرالعلوم گفت: در ایام برگزاری مسابقات در نمایشگاه جانبی غرفه‌هایی شامل ارائه مشاوره حفظ قرآن، ارائه مشاوره قرائت قرآن و ارائه مشاوره در زمینه مجری‌گری محافل و مسابقات قرآنی را طراحی کرده بودیم.

وی افزود: از حدود یک ماه قبل بحث آموزش مجریان معارفی را آغاز کردیم و ثبت‌نام برای حضور در این طرح همزمان با روز پایانی مسابقات تمام شد. در این طرح نزدیک 250 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در غرفه‌ای که به این کار اختصاص یافته بود، اگر کسی مراجعه کرده باشد از مشاوره مهدی صفری، از مجریان رسانه ملی، استفاده کرده است. این طرح ادامه‌دار است و همچنان متقاضیان، فیلم‌ اجرای خود را بارگذاری کرده و یک گروه از اساتید افراد با استعداد را شناسایی و به دوره آموزشی دعوت می‌کنند. در غرفه مشاوره حفظ، استاد مهدی عباسی و در غرفه مشاوره قرائت نیز استاد مسعود نوری، مشاوره‌های لازم را به مراجعه‌کنندگان می‌دهند. در بخش بانوان نیز از مشاوره اساتیدی همچون خانم شبانی‌قهرودی در حفظ و خانم منصوری در زمینه قرائت بهره‌مند شدیم. در برخی ساعات و روزها به خصوص در نوبت صبح که بانوان بودند، استقبال از غرفه‌های آموزشی خوب بود.

بحرالعلوم در پایان اظهار کرد: باید مسابقات قرآن را جامع نگاه کنیم، هدفگذاری این مسابقات که حول وحدت مسلمانان با محوریت قرآن کریم است یک هدفگذاری متعالی است. اگر مراودات ما با اهل قرآن شامل استادان، داوران و شرکت‌کنندگان گسترش پیدا کند ما به این شعار نزدیک‌تر می‌شویم.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha