محمد انصاری: اهالی فوتبال نگاه ویژه‌ای به قرآن دارند + فیلم
کد خبر: 4123744
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

محمد انصاری: اهالی فوتبال نگاه ویژه‌ای به قرآن دارند + فیلم

فوتبالیست‌ کشورمان معتقد است: در هر قشری دوستدار قرآن وجود دارد و در بین فوتبالیست‌ها به این امر نیز نگاه ویژه‌ای می‌شود.

محمد انصاری، فوتبالیستدر آخرین شب از رقابت‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن محمد انصاری، که از او با عنوان مرد اخلاق فوتبال ایران یاد می‌شود با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برای لحظاتی به استماع تلاوت وحی نشست. اگر نگاهی به فعالیت این فوتبالیست کم‌حاشیه در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید با حجمی از مطالبی با موضوعات قرآن و عترت مواجه خواهید شد که همین امر نشان از دغدغه‌های این فوتبالیست در دو حوزه مورد اشاره دارد. او بنیانگذار مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی بوده و تا سال 1399 در باشگاه پرسپولیس بازی می‌کرد و هم اینک در باشگاه مس رفسنجان توپ می‌زند. در حاشیه حضور این بازیکن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی فرصت بسیار کوتاهی به دست آمد تا از دغدغه‌های قرآنی او بپرسیم.

ایکنا – جناب آقای انصاری در مورد انس خودتان با قرآن بگویید و اینکه چه شد که در سالن مسابقات قرآن حضور پیدا کردید؟

توجه به قرآن در بین خیلی از افراد و از جمله بنده مغفول مانده و باید تلاش کنیم تا با تدبر و عمل به فرامین قرآن، به اتفاقات مهمی که در زندگی‌مان رخ می‌دهد، سمت و سوی قرآنی دهیم. هرکسی در زندگی خود باید تلاش کند تا عمل به قرآن داشته باشد تا قرآن در آن دنیا از ما شکایت نکند.

ایکنا – من صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنم و شاهدم که مطالبی با محتوای قرآنی و زمینه مذهبی منتشر می‌کنید، می‌خواستم در مورد انس و الفتی که با قرآن دارید، بیشتر بگویید.

من همیشه تلاش داشته‌ام تا ارتباط خودم را با قرآن حفظ کنم و تلاش می‌کنم این ارتباط به صورت روزانه باشد.

ایکنا – با مسابقات قرآن چقدر ارتباط دارید؟ منظورم این هست که این مسابقات را دنبال می‌کنید؟

من از دوران دانش‌آموزی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در مسابقات قرائت، اذان و حفظ شرکت می‌کردم، از آن موقع علاقه‌ای بود.

امسال هم برای اولین بار است که افتخار حضور در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن را دارم و توفیقی بود که تلاوت تعدادی از شرکت‌کنندگان را بشنوم.

ایکنا – همان طور که گفتید، توجه به قرآن کریم آن طور که شأن این کتاب باشد در کشور دیده نمی‌شود و این برداشت وجود دارد که شاید این موضوع در بین ورزشی‌ها کم‌رنگ‌تر باشد، به نوبه خودتان به عنوان یک فوتبالیست که دغدغه‌اش شاید اندکی متفاوت از دیگر فوتبالیست‌ها باشد، چه تلاشی برای ترویج قرآن در بین اهالی ورزش کرده‌اید؟

البته فرمایش شما را قبول ندارم، در هر قشری دوستدار قرآن وجود دارد در بین فوتبالیست‌ها به این امر نگاه ویژه‌ای می‌شود و ان‌شاءالله هر کسی در این لباس هست از قرآن کریم بهره ببرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha