پیام تسلیت عباس سلیمی در پی درگذشت علامه حکیمی
کد خبر: 3992511
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

پیام تسلیت عباس سلیمی در پی درگذشت علامه حکیمی

معاون آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به مناسبت درگذشت عالم و متفکر برجسته علامه محمدرضا حکیمی، پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت عباس سلیمی در پی درگذشت علامه حکیمیبه گزارش ایکنا، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در پی درگذشت عالم و متفکر برجسته علامه محمدرضا حکیمی، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم
قال امیرالمؤمنین علی علیه السلام: العالِمُ حَیٌّ و إن کانَ مَیِّتا، الجاهِلُ مَیِّتٌ و إن کانَ حَیّا!
 
در ایام شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روح بلند فقیه شجاع و مجتهد شیعه، فیلسوف و متفکر بزرگ جهان اسلام، مرد علم و عمل، و مجاهد جبهه اخلاص و آزادی و ادب، استاد علامه محمدرضا حکیمی به ملکوت اعلی پیوست، ... بزرگمردی که از او به عنوان مرزبان توحید یاد می‌شود و همواره بر رکن رکین عدالت در جامعه تأکید می‌ورزید.

توفیق بزرگی نصیب نسل ما شده بود که از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با مطالعه آثار آن علامه مجاهد افق روشنی را نصب‌العین خود قرار داده و نگاه خود را به دین و مکتب، براساس عدالت‌محوری و فقر‌ستیزی و نگاه کاربردی به مفاد فرمان حکومتی و عهدنامه مالک اشتر نخعی در ساحت مدیریت جامعه اسلامی استوار سازند.

این شاگرد کوچک مکتب قرآن نیز ارتحال و فقدان آن اندیشمند بزرگ و عبدصالح خدا را تسلیت عرض نموده و به موازات آرزوی علو مرتبت و رفعت درجات حضرتش، امیدوارم اندیشمندان دلسوز حوزه‌های مقدسه علمیه، متولیان امور فرهنگی و ارادتمندان و شاگردان و علاقه‌مندان آن استاد فرزانه، در زمینه تبیین و بازخوانی اندیشه‌های سترگ آن عالم دلسوز و آشنا ساختن امت به ویژه جوانان عزیز با آثار گرانسنگ آن رادمرد بزرگ، اقدامات موثری را محقق سازند.
 
وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا
خادم‌القرآن عباس سلیمی
اول شهریور 1400
پیام تسلیت عباس سلیمی در پی درگذشت علامه حکیمی
انتهای پیام
captcha