پیکر محمدرضا حکیمی فردا در جوار بارگاه رضوی به خاک سپرده می‌شود
کد خبر: 3992518
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
با انتقال به مشهد مقدس؛

پیکر محمدرضا حکیمی فردا در جوار بارگاه رضوی به خاک سپرده می‌شود

پیکر مرحوم علامه محمدرضا حکیمی امروز به مشهد مقدس منتقل و سه‌شنبه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج امام علی بن موسی‌الرضا(ع) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ایکنا، پیکر مرحوم علامه محمدرضا حکیمی امروز، اول شهریورماه، به مشهد مقدس منتقل و فردا در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج امام علی بن موسی‌الرضا(ع) به خاک سپرده می‌شود.
 
استاد محمدرضا حکیمی به علت ابتلا به کرونا و ضعف جسمانی ناشی از بیماری چندین بار طی ماه‌های اخیر در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت، اما پس از بهبود وضعیت و با نظر پزشکان از بیمارستان ترخیص و روند درمان در منزل پیگیری می‌شد تا اینکه در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شامگاه ۳۱ مردادماه، دار فانی را وداع گفت.
 
محمدرضا حکیمی در ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۳۱۴ در مشهد زاده شد. پدر او عبدالوهاب از یزد به مشهد مهاجرت کرده بود و از معتمدین و محترمین بازار محسوب می‌شد. حکیمی در سال ۱۳۲۰ تحصیلاتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال از عمر خود را در این حوزه به تحصیل دروس مقدمات و سطح، خارج، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم و تقویم گذراند. حکیمی اجازه اجتهاد را از آقا بزرگ تهرانی در سال ۱۳۴۸ شمسی دریافت کرد و از جمله اساتید او می‌توان از شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، محمد تقی ادیب نیشابوری، احمد مدرس یزدی، سیدمحمدهادی میلانی، اسماعیل نجومیان و حاج سید‌ابوالحسن حافظیان یاد کرد.
انتهای پیام
captcha