مقررات ورود مربیان قرآن را به آموزش و پرورش آسان‌تر کنید
کد خبر: 3983763
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

مقررات ورود مربیان قرآن را به آموزش و پرورش آسان‌تر کنید

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به شرایط شرکت مربیان قرآن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: قانون و مقررات استخدام مربیان باید طوری تنظیم شود که روزنه ورود مربیان و معلمان قرآن آسان‌تر شود.

مقررات ورود مربیان قرآنی به آموزش و پرورش را آسان‌تر کنید چند ماهی است مربیان قرآن نسبت به شروط شرکت در آزمون استخدامی در آموزش و پرورش مبنی بر داشتن ابلاغیه، سند مالی و داشتن مدرکی که حتماً قبل از سال ۹۲ باشد معترض هستند. آنها می‌گویند آموزش و پرورش از ما چیزی را می‌خواهد که زمانی خود ارائه سند مالی و ابلاغیه را به مربیان قرآنی منع کرده بود. اکنون مربیان قرآنی معترض با 10 تا 25 سال سابقه تدریس هنوز استخدام نشده و امروز که چراغ سبزی برای استخدام روشن شده شروطی در آن است که گویی استخدامی در کار نیست.

مربیان قرآن بار‌ها برای حل مشکل خود با نماینده ولی‌فقیه استان، نمایندگان مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نشست‌هایی داشته و همگی قول پیگیری دادند، اما تاکنون موفقیتی حاصل نشد. جمعی از این مربیان امروز، 22 تیرماه نیز به همراه دو تن از مدیران دارالقرآن با نماینده ولی‌فقیه در مازندران نشست داشته و خواستار تسهیل شرایط و حذف ابلاغیه و سند مالی هستند.

در مصاحبه‌ای که با آیت‌الله لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران داشتیم وی با اشاره به شرایط ورود به آزمون استخدام مربیان قرآن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش وپرورش باید بداند آموزش بدون پرورش خطر و پرورش بدون قرآن، هرگز پرورش نیست.


بیشتر بخوانید:


لائینی با تأکید بر اینکه اصل و اساس در ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس به‌کارگیری مربیان و معلمان قرآنی است، افزود: آموزش و پرورش باید سطح سواد معلمان و مربیان قرآنی را تقویت و آنان را وارد بدنه آموزش و پرورش کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با انتقاد از قوانین دست‌وپاگیر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تأکید کرد: قانون و مقررات استخدام مربیان در آموزش و پرورش باید طوری تنظیم شود که روزنه ورود مربیان و معلمان قرآنی را راحت‌تر کند.

به گزارش ایکنا طبق گفته خود مسئولان آموزش و پرورش ارائه سند مالی و ابلاغیه به مربیان قرآنی در آن زمان ممنوع بود. برخی مربیان حقوقشان را با واریز در فیش حقوقی همکاران از آنها دریافت می‌کردند، اما امروز ارائه سند مالی برای شرکت در آزمون اجباری است و از سویی ابلاغیه هم ممنوع بوده حالا چطور با وجود ممنوع بودن، تعداد اندکی مربیان ابلاغیه دارند، خود جای سؤال است؟!

انتهای پیام
captcha