رفتارهای اجتماعی با حضور دانش‌آموزان در گروه‌های هم‌سالان آموخته می‌شود
کد خبر: 2822594
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان:

رفتارهای اجتماعی با حضور دانش‌آموزان در گروه‌های هم‌سالان آموخته می‌شود

گروه اندیشه: دانش‌آموزان با حضور در گروه‌های مختلف هم‌سالان نحوه رفتار در اجتماع را می‌آموزند و از همین‌رو باید بکوشیم ورود به این تشکل‌های دانش‌آموزی با قوانین و مقررات صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، نبی‌الله رضایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان صبح امروز، 19 بهمن در همایش «یاوران انقلاب» که در هنرستان تلاش زنجان با حضور فرزانگان ناحیه یک آموزش و پرورش برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته بزرگ‌ترین جشن ملی را همزمان با 22 بهمن‌ماه در پی خواهیم داشت که مقام معظم رهبری نیز این روز را هم‌سنگ با عید قربان و عید فطر دانسته است.
وی با بیان این‌که عنصر آموزش در کنار پرورش موفقیت‌آمیز خواهد بود، ابراز کرد: ایده‌های مختلفی در راستای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش وجود دارد اما چهار برنامه کلی را می‌توان مهمتر از قیه دانست که پیش‌بینی ساعت‌های فوق‌برنامه از جمله این ایده‌ها و اقدامات است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این‌که فوق‌برنامه‌ها تنها به کلاس‌های آموزشی مربوط نمی‌شوند، اظهار کرد: در کلاس‌های فوق‌برنامه باید ظرفیت و استعدادهای دانش‌آموزان پیش‌بینی و شناخته شود که تشکل‌هایی چون فرزانگان، سازمان‌های دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و هلال احمر از جمله این تشکل‌های پرورش‌دهنده این استعدادها محسوب می‌شوند.

حضور در گروه‌های همسالان، دانش‌آموزان را اجتماعی‌تر می‌کند
رضایی عنوان کرد: دانش‌آموزان با حضور در گروه‌های مختلف هم‌سالان نحوه رفتار در اجتماع را می‌آموزند و از همین‌رو باید بکوشیم ورود به این تشکل‌های دانش‌آموزی با قوانین و مقررات صورت گیرد و پس از ورود آنها به گروه‌های دانش‌آموزی فعالیت‌های مناسبی همچون کلاس‌های فوق برنامه را برای آنها در نظر گرفت.
وی خاطرنشان کرد: راهنمایی و مشاوره و زمان آموزش، دو عنصر مهم در افزایش کیفیت آموزش در مدارس هستند و باید بکوشیم تا زمان‌های پربازده را برای آموزش دانش‌آموزان انتخاب کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: زبان آموزش چهارمین عنصر مؤثر در کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی است که این زبان، ارتباطی است که مدیر با مربی، مربی با دانش‌آموز و مسئولان و مربیان با یکدیگر دارند و هرچه این ارتباط تنگاتنگ باشد برنامه‌ها با کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در پایان یادآور شد: اگر این چهار مورد الگوی آموزش قرار گیرد، خروجی برنامه‌ها تشکیلاتی منظم و دانش‌آموزانی با روحیه بالای اجتماعی خواهد بود.

captcha