برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید تشریح شد
کد خبر: 1448521
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
در گفت‌وگو با ایکنا:

برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید تشریح شد

گروه جامعه: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی ۹۳_۹۴ با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ در نام گذاری شعار سال داشته‌اند، پرداخت.

مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی 93_94 با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ در نام گذاری شعار سال داشته‌اند، پرداخت.

بازنویسی آثار شهید مطهری به زبان دانش‌آموزان

علی‌اکبرزاده از بازنویسی آثار شهید مطهری به زبان دانش‌آموزان خبر داد و گفت: جشنواره ملی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی برای اولین بار در آغاز سال تحصیلی با حضور برگزیدگان این کانون‌ها برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی سبک زندگی ویژه مربیان تربیتی

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان تربیتی خبر داد و گفت: مهارت‌های اجتماعی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی به مربیان برای انتقال به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی به راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در راستای غنی سازی فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: دانش‌آموزان نخبه فرهنگی و هنری عضو این شبکه با عنوان «شاد» می‌شوند و آثار خود را به اشتراک گذاشته و در تعامل با یکدیگر از تجربیات هم استفاده می‌کنند.

توسعه و تجهیز کانون‌های فرهنگی و تربیتی

مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده را نمایش آثار دانش‌آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری در سال تحصیلی جدید دانست و گفت: توسعه و تجهیز اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی در اولویت قرار گرفته است.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از فیلم نامه‌ها و فیلم سازی درعرصه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: مقرر شده است با همکاری وزارت ارشاد سینماهای دانش‌آموزی موجود ارتقا داده شود.

وی با بیان اینکه امسال دانش‌آموزان و گروه‌های برگزیده هنرهای آوایی برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت داده می‌‌شوند اظهار کرد: آثار برگزیده دانش‌آموزان و فرهنگیان پیرامون پرسش مهر در ابتدای سال جاری به چاپ می‌رسد.

نهضت مطالعه مفید

علی‌اکبرزاده به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه نهضت مطالعه مفید اشاره و عنوان کرد: در سال جدید بر حسب اعتبارت مشخص شده با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه‌های کلاسی دوره ابتدایی تجهیز می‌شوند.

50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طی آبان‌ماه سال جاری، 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برپا می‌شود تا فرصت خرید کتاب با تخفیف مناسب برای دانش‌آموزان مهیا شود.

وی در ادامه افزود: برای برگزیدگان دانش‌آموزی شرکت کننده در مسابقات فرهنگی و هنری و برخی از دانش‌آموزانی که در این عرصه فعال هستند کارت الکترونیکی خرید کتاب تهیه می‌شود.

یک روز با نشاط در 2151 مدرسه ابتدایی

علی‌اکبرزاده برنامه‌های اشاره شده را متفاوت از برنامه‌هایی دانست که طی روزهای پنج شنبه با عنوان یک روز بانشاط برای دانش‌آموزان اجرایی می‌شود و گفت: طرح یک روز با نشاط در دو هزار و 151 مدرسه ابتدایی برگزار می‌شود.

captcha