آموزش و پرورش مطلوب نظام با اجرای سند تحول بنیادین محقق می‌شود
کد خبر: 1360174
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش مطلوب نظام با اجرای سند تحول بنیادین محقق می‌شود

گروه اجتماعی: آموزش و پرورش مطلوب نظام با اجرای سند تحول بنیادین مورد تائید رهبری محقق می‌شود و در این راه به شوراها و همفکری صاحب‌نظران و مردم نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه، 26 دی‌ماه در همایش شوراهای آموزش و پرورش گیلان که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: از تمام فرهیختگانی که برای اعتلای آموزش و پرورش و همچنین نظام اسلامی تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم، چراکه با تلاش آنان محیط امنی برای فرزندان این کشور بوجود خواهد آمد.

وی افزود: این شوراها دارای قدرت اجرایی هستند و با کارگروه‌های تخصصی به حل مشکلات آموزشی کمک می‌کنند که ریاست این شورا در هر استان به عهده بالاترین مقام اجرایی در آن استان که با همکاری ائمه جمعه و نمایندگان آن استان در تعامل است، می‌باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما انتظار داریم مصوبات شوراها کیفی شود و مسائل آموزش و پرورش در همان استان حل شود، گفت: به طور مثال اگر با معضل تربیتی مواجه‌ایم باید در این زمینه از راهکارهای معتمدین و ائمه جمعه بهره گیریم و فقط موضوع ایجاد امکانات رفاهی نیست؛ در مجموع کشورهایی موفقند که اعضا جامعه و مردم موفقی دارند و لذا مردم می‌توانند با مشارکت فکری، معنوی و مادی در راستای تربیت نسلی اخلاق‌مدار و خردمند همیاری و مشارکت داشته باشند، چراکه بدون حضور مردم خلاقیتی رخ نمی‌دهد.

گُرد با تاکید بر تشکیل شورای مدرسه‌ای، اضافه کرد: مدرسه مسائل پنهانی دارد و اکنون دیگر ماهواره و اینترنت کهنه شده، زیرا در حال حاضر به راحتی می‌توانند با یک گوشی با نقاط مختلف دنیا در ارتباط باشند، با شکل‌گیری شورای آموزش و پرورش باید از فرصت‌ها در مدارس بهره‌مند شویم؛ در واقع شورای آموزش و پرورش محل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای جلوگیری از استفاده از ابزارهای جدید و متنوع تهاجم فرهنگی است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردم آموزش و پرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه سند تحول بنیادین تاکید داشتند، اظهار کرد: آموزش و پرورش مطلوب نظام با اجرای سند تحول بنیادین مورد تائید رهبری محقق می‌شود و در این راه به شوراها و همفکری صاحب‌نظران و مردم نیازمندیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نقش نظارتی دارند، ضمن تشکر از تلاش نمایندگان مردم گیلان در مجلس خطاب به آنها، گفت: شما باید به ما در تصویب قانون کمک کنید و با حضور در جلسات شورای استان عملکرد موفقی را برای شورای استان رقم بزنید چراکه علت مترقی بودن قانون شوراهای آموزش و پرورش حضور افراد موفق در این شوراها است.

گُرد با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم با توجه به راهبرد وزارت آموزش و پرورش راهکارهای خوبی را برای نظام آموزشی و تربیتی کشور ارائه دهیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با بهبود وضعیت اشتغال بازماندگان از تحصیل و کودکان کار را ساماندهی کنیم؛ البته تمام این کارها جز با همکاری و همیاری مردم محقق نمی‌شود.

captcha