اضافه شدن 3 مورد جدید به کارنامه تحلیلی مسابقات قرآن
کد خبر: 4205557
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

اضافه شدن 3 مورد جدید به کارنامه تحلیلی مسابقات قرآن

طراح کارنامه تحلیلی عملکرد متسابقان در مسابقات قرآن در آخرین به‌روزرسانی این کارنامه سه مورد جدید به آن افزوده است.

اضافه شدن 3 آیتم به کارنامه تحلیلی مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا، علی یحیایی، فعال قرآنی و از داوران مسابقات قرآن کریم که از کارشناسان حوزه الکترونیک و برنامه‌نویسی نیز است، اوایل امسال اقدام به طراحی کارنامه تحلیلی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن کرده بود. وی در آخرین به‌روزرسانی این کارنامه بخش‌های جدیدی به آن اضافه کرده است.

آخرین نسخه این کارنامه همراه با آخرین به‌روزرسانی در دومین دوره مسابقات قرآن دارالحافظین کلام َوحی که طی روزهای گذشته با محوریت حفظ قرآن کریم برگزار شده، به متسابقان ارائه شده است. این کارنامه علاوه بر آیتم‌های نسخه ابتدایی، سه آیتم جدید شامل «تراز»، «در کدام آیتم سرمایه‌گذاری کنیم» و «عملکرد در بخش‌های مختلف» دارد. 

«تراز»: تقریباً شبیه همان تراز علمی که برای داوطلبان کنکور استفاده می‌کنند، است. تراز از این جهت در کارنامه استفاده شده که اعلام رتبه‌های هر بخش گاهی اطلاعات دقیقی به شرکت‌کننده نمی‌دهد، به عنوان مثال اگر در کارنامه‌ای(کارنامه بارگذاری شده) متسابق در دو بخش صوت و تجوید رتبه دوم را دریافت کرده باشد، از این دو بخش در کدامیک بهتر بوده است؟ با نگاه کردن به کارنامه مشخص خواهد شد در صوت موفق‌تر بوده است. 

«در کدام بخش سرمایه‌گذاری کنیم»: یکی از بازخوردهایی که متسابقان می‌خواهند بدانند این است که اگر بخواهد نمره کل اکتسابی رو افزایش دهند، در چه بخشی باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان مثال(در کارنامه بارگذاری شده) شرکت‌کننده رشته حفظ در وقف و ابتدا از همه بخش‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته است، هم تراز او پایین‌تر شده، هم رتبه پایین‌تری دریافت کرده و هم از بقیه عقب‌تر است؛ اما آیا باید بیشتر روی این بخش سرمایه‌گذاری کند؟ قطعاً خیر، اگر نمره بیشتر می‌خواهد، باید صحت حفظ را ارتقا دهد. 

«عملکرد در بخش‌های مختلف»: در یک نگاه، شخص متوجه می‌شود در چه بخش‌هایی در مسابقه خوب بوده است، یکی از دلایل قرار دادن این آیتم این است که نمرات مسابقات با مدرسه قابل مقایسه نیست. مثلاً نمره ۱۰ تجوید یعنی صفر، حداقل نمره‌ای است که طبق آیین‌نامه می‌شود، به متسابق در بخش تجوید داد، حالا اگر کسی از ۳۵ نمره تجوید ۱۶ بگیرد، متوسط حساب می‌شود یا ضعیف؟

اضافه شدن 3 آیتم به کارنامه تحلیلی مسابقات قرآن

انتهای پیام
captcha