عظمت طرح قرآنی شهید بدرالدین الحوثی و جهانی شدن آن
کد خبر: 4202233
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

عظمت طرح قرآنی شهید بدرالدین الحوثی و جهانی شدن آن

زمان آغاز مقاومت مردم یمن با تحریم تولیدات آمریکایی و اسرائیلی همراه بود که سرآغاز طرح قرآنی رهبر شهید حسین بدرالدین الحوثی در استان صعده یمن و آغازی برای این مسیر قرآنی بود که بر پایه‌ای محکم و استوار بنیان نهاده شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری 26 سپتامبر، علی المتمیز، نایب‌رئیس دفتر اجرایی اداره چشم‌انداز ملی یمن، در یادداشتی از طرح قرآنی شهید حسین بدرالدین الحوثی سخن گفت. در این یادداشت آمده است:

 زمان آغاز مقاومت مردم یمن با تحریم تولیدات آمریکایی و اسرائیلی همراه بود که سرآغاز طرح قرآنی رهبر شهید حسین بدرالدین الحوثی در استان صعده یمن بود، این آغازی است برای این مسیر قرآنی که بر پایه‌ای محکم و استوار و بازگشت خالصانه به قرآن کریم و خروج از حالت سرگردانی ملت یمن و به طور کلی امت عربی و اسلامی بنا شده بود.

جهان عرب و اسلام در سال 2001 میلادی شاهد حوادث و تحولات بسیاری بود که طرح آمریکایی ـ اسرائیلی در منطقه ما ایجاد کرده بود، حوادث خطرناکی که از سوی دشمنان دین برنامه‌ریزی شده و امت در حالتی از ناآگاهی و ناتوانی در تمرکز، مطالعه و تحلیل وقایع پیش رو به سر می‌برد و او را به تسلیم در برابر آمریکا و اسرائیل سوق داده بود.

رهبر شهید یمن با تجربیات خود در زندگی و بینش و آگاهی بالای خود، مقابله با طرح آمریکایی ـ اسرائیلی را با یک طرح قرآنی که حامل روح اسلام و مضامین آن و تجسم آیات قرآن است، با اتکال به خداوند متعال ضروری دانست و مسئولیت ایمانی و اخلاقی خود برای بیرون آوردن امت اسلامی از این وضعیت اسفبار و دردناک و بازگشت به دین خود بر عهده گرفت تا توان مقابله با خطرات پیش روی خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

سخنرانی رهبر انصارالله یمن در سالگرد شهادت سید حسین بدرالدین الحوثی

لذا این رهبر شهید طرح قرآنی خود را آغاز کرد تا در آن زمان نقطه آغازی باشد برای فرزندان امت جهت انجام وظایف خود و مسئولیت‌هایی که خداوند به آنها محول کرده است، از جمله جهاد در راه خدا، دفع دشمنان و تقویت و حمایت از امت اسلامی. این طرح دارای اهداف قرآنی است که بیانگر استراتژی الهی مورد نیاز کشورهاست.

این رهبر شهید به نصرت الهی یقین کامل داشت و با ایمان به وعده‌های او طرح را پیش می‌برد و برای مردم تبیین می‌کرد و با سخنرانی‌ها و دروس خود ابعاد این طرح را برای آنها تشریح می‌کرد تا رویکرد طرح و اصول اساسی لازم برای پیشرفت و دستیابی به اهداف آن برایشان آشکار شود.

علیرغم شهادت او در نخستین جنگ متجاوزانه‌ای که در آن زمان توسط حکومت دست‌نشانده یمن به راه افتاد و با شهادت چنین رهبر بی‌بدیلی، خسارت عظیمی به ملت یمن وارد کرد، اما خداوند متعال اراده کرد که این طرح با تکیه بر آنچه رهبر شهید یمن بنیان نهاد تداوم و رشد یابد و علی‌رغم تداوم جنگ‌های ناعادلانه‌ای که حاملان این طرح را هدف قرار داده بود، اما این طرح در طول 6 سال گسترش یافت، مستحکم‌تر شد و در عرصه محلی و منطقه‌ای در سایه رهبری فرمانده عبدالملک بدرالدین الحوثی نقش پررنگ‌تری یافت.

رخدادها و تحولات بسیار بزرگی وجود دارد که با ظهور این مسیر قرآنی همراه بوده است، که به موارد مهمی در موفقیت این طرح قرآنی اشاره می‌کنیم از جمله تحولات راهبردی که در جهانی شدن این طرح سهم بسزایی داشت و آن را در صحنه داخلی و بین‌المللی به عنوان روزنه امیدی برای فرزندان اسلام به نمایش گذاشت و این همان چیزی است که ما از حوادث اخیر یعنی طوفان الاقصی و موضع شرافتمندانه و حامیانه یمن از مقاومت در غزه، شاهد بودیم.

ثمرات طرح قرآنی شهید حسین بدرالدین الحوثی

یکی از مهمترین ثمرات این طرح قرآنی کنار گذاشتن تبعیت کورکورانه از آمریکا و اسرائیل است، نه تنها این مورد، بلکه مقابله با استکبار و مبارزه نظامی با آن و تحقیر آن در گفتار و عمل و حمایت از برادران مسلمان در فلسطین نیز همانطور که گفتیم یکی از ثمرات این طرح قرآنی است که اهداف آن را روز به روز یکی پس از دیگری مشاهده می‌کنیم. اما این ثمرات امروز برای هر فرد منصف، آزاده و شریف امت اسلامی در تمام کشورهای جهان آشکارتر شده و این همان تجسم جهانی شدن طرح قرآنی است.

امروز رهبر شهید یمن ثابت کرده است که این طرح تنها راه برون‌رفت امت اسلامی از مشکلات است و واقعیت جوامع نیز آن را ثابت کرده است. روزها و وقایع نیز به عنوان مدرک و دلایل انکارناپذیر، صحت این طرح و جهانی بودن آن را در کنار جهانی بودن قرآن کریم ثابت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha