گرامیداشت «شهید قرآن» در یمن
کد خبر: 4121486
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

گرامیداشت «شهید قرآن» در یمن

به مناسبت سالروز شهادت سیدحسین بدرالدین الحوثی، روز گذشته، 22 بهمن مراسمی به نام «شهید قرآن»، از سوی اداره کل فرهنگی بانوان در منطقه همدان از استان صنعاء برگزار شد.

برگزاری مراسم «شهید قرآن» در سالگرد شهادت حسین بدرالدین الحوثی

به گزارش ایکنا به نقل از سبا نت، این مراسم در منطقه همدان واقع در استان صنعا برگزار شد. در طی این مراسم تصاویری از زندگینامه شهید حسین بدالدرین الحوثی، رهبر شهید سابق حوثی‌های یمن، نگاه او به حوادث و همچنین مواضع دلاورانه وی در حمایت از طرح قرآنی خود برای نجات ملت به نمایش درآمد.  

شرکت‌کنندگان در این مراسم با اشاره به نقش رهبر شهید در روشنگری برای ملت و  هدایت آنها به سوی آزادی و کرامت، مراسم بزرگداشت وی را مناسبتی مهم برای احیای ارزش‌های حق، عدالت، ایثار و فداکاری دانستند.

 در این مراسم همچنان بر تأثیری که طرح قرآنی این رهبر شهید بر افراد از جمله تثبیت معانی و ارزش‌های مقاومت، ایثار، رستگاری، شکست‌ناپذیری و تسلیم نشدن در برابر نیروهای طاغوت و استکبار نیز تأکید شد.

حاضران آمادگی خود را برای فداکاری در راه این طرح بزرگ قرآنی و رسیدن به اهداف آن در رهایی ملت از وابستگی به استکبار جهانی اعلام کردند.

در پایان مراسم نیز بار دیگر بر کاربرد رویدادهای فرهنگی در راستای تثبیت جایگاه این رهبر شهید و آشنایی با  فضائل و بینش بصیرانه وی در مواجهه با وقایع مختلف تأکید شد.

شهید حسین بدرالدین الحوثی در سال 2004 میلادی در جریان حملات علی عبدالله صالح ترور شد و به شهادت رسید، با این حال پیکر وی در سال 2013 به مردم تحول داده شد و پس از برگزاری مراسم تشییع بزرگی از جانب مردم یمن به خاک سپرده شد. 

 
انتهای پیام
captcha