غرب 800 هزار کتاب علیه اسلام و قرآن منتشر کرده است
کد خبر: 4196461
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
محمدرضا پی‌سپار:

غرب 800 هزار کتاب علیه اسلام و قرآن منتشر کرده است

پژوهشگر و مترجم آثار قرآنی به زبان انگلیسی گفت: وقتی کتاب‌هایی که در 20 سال گذشته در غرب پیرامون اسلام نوشته و چاپ شده و به نحو مستقیم یا غیر مستقیم درباره تاریخ اسلام و قرآن سخن می‌گویند به بیش از 800 هزار جلد می‌رسد دلیل بر این است که دشمنان بر تاریخ‌نگاری درباره اسلام و قرآن تمرکز کرده‌اند.

محمدرضا پی سپاربه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا پی‌سپار؛ پژوهشگر و مترجم آثار دینی به زبان انگلیسی، 8 بهمن ماه در نشست علمی «نقد قرآن‌پژوهی انتقادی میان رشته‌ای با تاکید بر قرآن مورخان» که از سوی پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد با اشاره به تاثیر تاریخ‌نگاری دینی بر شکل‌گیری زیربنای باورها، عملکرد و هویت دینی یک امت، گفت: تاریخ‌نگاری به طرق مختلف بر هویت دینی، ملی و نیز آینده آن امت یا ملت و عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد که از جمله تاریخ‌نگاری به روایت‌ها و تفسیرهای تاریخ دینی یک امت شکل داده و بر درک جوامع دینی از خود و جایگاه خود در جهان تأثیرگذار است.

وی اضافه کرد: تاریخ‌نگاری بر تداوم سنت‌ها و اعمال دینی در طول زمان و عملکرد فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در آن امت کمک می‌کند؛ همچنین تاریخ‌نگاری مبنایی برای مرجعیت آموزه‌ها و متون دینی و زیربنای باورها را به‌دست می‌دهد.

پی‌سپار با بیان اینکه تاریخ‌نگاری به تمایز امت از سایر گروه‌های مذهبی و تعیین مرزهای دینی و تمیز دوستان از دشمنان کمک می‌کند، اظهار کرد: در مجموع، تاریخ‌نگاری با ارائه روایت‌ها و تفاسیر تاریخی که زیربنای باورها و اعمال دینی است، نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت دینی ایفا می‌کند.

پژوهشگر و نویسنده آثار قرآنی به زبان انگلیسی ادامه داد: وقتی کتاب‌هایی که 20 سال گذشته در غرب پیرامون اسلام نوشته شده یا چاپ شده و به نحو مستقیم یا غیر مستقیم درباره تاریخ اسلام و قرآن سخن می‌گویند به بیش از 800 هزار جلد می‌رسد دلیل بر این است که دشمنان بر تاریخ‌نگاری درباره اسلام و قرآن تمرکز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان از این طریق به‌دنبال تغییر هویت و اعتقادات و عملکرد مسلمانان و خصوصا شیعه هستند تا آینده آنان را نیز تغییر دهند.

پژوهشگر و مترجم آثار دینی به زبان انگلیسی، اضافه کرد: نظریه‌پردازی‌های زیربنایی کتاب قرآن مورخان، خصوصا در 20 سال گذشته، در این مسیر ارزیابی می‌شوند و اینکه امروز پژوهشگاه تقریب مذاهب به این پروژه پرداخته و این نشست برگزار می‌شود، برای حفظ هویت اسلامی مسلمانان و از جمله وحدت و یکپارچگی آنان است.

مدیر گروه زبان‌شناسی و آموزش زبان پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان اینکه اگر تاریخ‌نگاری درست صورت نگیرد می‌تواند باعث از دست رفتن هویت افراد شود و مرجعیت متون از بین می‌رود، اظهار کرد: اگر قرآن مورخان و امثال آن با این شدت کار می‌کند برای آن است که بتوانند هویت امت را دستخوش تغییرات قرار دهند.

پی‌سپار افزود: خودشان مدعی شده‌اند که هر هفته یک کتاب درباره اسلام در غرب نوشته می‌شود ولی این دروغ‌ است زیرا هفته‌ای 800 کتاب فقط در گوگل، دیجیتالی شده است.

پی‌سپار بیان کرد: اینها قصد دارند با بازنویسی تاریخ اسلام، هویت امت اسلام را تغییر داده و از بین ببرند و زیربنای مرجعیت و هویت قرآن را مخدوش کنند. 

انتهای پیام
captcha