زمان تعطیلی طرح «اُسوه» مسئولان کجا بودند
کد خبر: 4190057
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
محمد حسینی‌پور:

زمان تعطیلی طرح «اُسوه» مسئولان کجا بودند

نفر اول چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن با اشاره به اینکه حضور در طرح اُسوه در موفقیت او تأثیرگذار بوده است، نسبت به تعطیلی این طرح واکنش نشان داد و گفت: زمانی که خبر تعطیلی طرح منتشر شد، مسئولان هیچ واکنشی نشان ندادند و این برای من عجیب است.

زمان تعطیلی طرح «اُسوه» مسئولان کجا بودندسیدمحمد حسینی‌پور، نفر اول چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه از خروجی‌های طرح آموزشی – تربیتی طرح اُسوه بوده است، در مورد این طرح، گفت: جا دارد از اساتید طرح یاد کنم که زحمات زیادی متقبل شدند و در کنار آن به صورت ویژه از آقایان محمدتقی میرزاجانی و سیدداوود سجادی تشکر می‌کنم. 

وی با اشاره به اینکه ثمرات و برکات طرح اسوه بر کسی پوشیده نیست، افزود: سال 1398 این طرح به تأیید مقام معظم رهبری رسید و همه شاهد بودیم این طرح چه برکاتی به همراه داشت. من نیز به لطف خدا و زحمات اساتید، محصول همین طرح هستم؛ جا دارد اینجا گریزی به مشکلات این طرح بزنم و از این بابت که طرح اسوه به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولان و عدم مسئولیت‌پذیری آنها تعطیل شده است، ابراز تأسف کنم.

نفر اول چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به اینکه طرح‌هایی همچون اسوه دیربازده است، اظهار کرد: طرح اسوه یک طرح هشت‌ساله بود، اما ثمرات آن زودتر از هشت سال دیده شد. حسین رحمتی، دو سال قبل رتبه اول مسابقات کشوری و سال قبل رتبه اول مسابقات بین‌المللی ایران را کسب کرد نیز از ثمرات این طرح است.

زمان تعطیلی طرح «اُسوه» مسئولان کجا بودند

این قاری بین‌المللی کشورمان گفت:‌ طرح اُسوه در زمینه حفظ قرآن نیز ثمرات زیادی داشته و یکی از این ثمرات محمدرضا زاهدی بود که امسال در رشته حفظ کل رتبه دوم را کسب کرد. وقتی ما این ثمرات و اتفاقات را می‌بینیم به جای اینکه بیاییم حمایت کنیم، کاری می‌کنیم که گویی می‌خواهیم با تیشه به ریشه داستان بزنیم.

حسینی‌پور با طرح این سوال که در زمان اعلام خبر تعطیلی طرح اسوه، مسئولان کجا بودند؟ اظهار کرد: زمانی که خبر تعطیلی طرح اسوه منتشر شد مسئولان هیچ واکنشی نشان ندادند و این خیلی عجیب است! ‌مقام معظم رهبری صراحتاً فرمودند که این طرح استمرار پیدا کند.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم آقایان به خودشان بیایند چرا که «وَقِفُوهُمۡۖ إِنَّهُم مَّسئولُونَ»، همه ما مسئول هستیم و امیدوارم بتوانیم در محضر پروردگار متعال در روز قیامت پاسخگوی اعمالمان باشیم.

زمان تعطیلی طرح «اُسوه» مسئولان کجا بودند

یادآور می‌شود، خبر تعطیلی طرح اسوه شهریورماه امسال از سوی سیدداوود سجادی اعلام شد. در آن خبر مشکلات مالی علت تعطیلی این طرح اعلام شد. همچنین محمدعلی خواجه‌پیری، از اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی از معدود افرادی بود که به این تعطیلی واکنش نشان داد و در جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و در حضور وزیر ارشاد به تعطیلی آن اعتراض کرد. در همان جلسه بود که وزیر ارشاد دستور پیگیری سرنوشت این طرح را داد، ولی تاکنون خبری از اجرای مجدد آن شنیده نشده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ - ۱۰:۱۸
0
1
جالبه انتقادات نفرات برتر منتشر میشه ولی اونا که برگزیده نشدن رو کسی تحویل نمیگیره...
captcha