پخش مجموعه جدید «عبای خاکی» در نوروز؛ ارائه تصویری دیگر از طلاب دینی
کد خبر: 4189070
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

پخش مجموعه جدید «عبای خاکی» در نوروز؛ ارائه تصویری دیگر از طلاب دینی

فصل جدید مستند عبای خاکی که به ارائه گوشه‌ای از خدمات روحانیون و مبلغین در سراسر کشور پرداخته است، نوروز 1403 پخش می‌شود.

پخش سری جدید «عبای خاکی» در نوروز؛ ارائه تصویری دیگر از طلاب

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، ابراهیم جاهد، تهیه‌کننده مجموعه مستند «عبای خاکی» در خصوص علت ساخت این مستند گفت: عبای خاکی با هدف آشنایی مردم با خدمات و فعالیت‌های متنوع طلاب و مبلغین در سراسر کشور و در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تولید شده است.

جاهد تصریح کرد: فعالیت جهادی در مناطق کم‌برخوردار، اشتغال‌زاییِ مولد برای روستاییان و شهرهای کوچک، رسیدگی به برخی معضلاتِ اجتماعی همچون اعتیاد و بیکاری، تشویق مردم به انجام فعالیت‌های خیرخواهانه، فرهنگ‌سازی در زمینه زندگی آسان (ساده‌زیستی) با تکیه بر معارف اهل بیت از جمله بخش‌های مختلف فعالیت طلاب جوان و پركار جامعه است.

وی با قدردانی از حمایت‌های مدیر گروه علوم قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما از ساخت مستند عبای خاکی بیان کرد: این مجموعه حکایت هجرتی به قدمت 14 قرن رسالت تبلیغی است که همواره شناسنامه معرفی معارف شیعه بوده و هست.

یادآور می‌شود، مجموعه مستند عبای خاکی به سفارش شبکه قرآن و معارف سیما و با همكاری معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه كشور تاکنون در سه فصل، 25 قسمتی تولید شده است. سری جدید مستند عبای خاکی برای پخش در روزهای نوروز 1403 در حال تولید است.

پیشتر نیز معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور، از ابراهیم جاهد به دلیل تلاش برای به تصویر کشیدن فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی طلاب جهادی در سراسر کشور تقدیر کرده بود. 

انتهای پیام
captcha