از انصراف گروه خوزستانی تا پوشش فراگیر مسابقات
کد خبر: 4185435
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
نگاهی به روز دوم مسابقات سراسری قرآن

از انصراف گروه خوزستانی تا پوشش فراگیر مسابقات

در روز دوم مسابقات سراسری قرآن و در رشته تواشیح بخش نغمات دینی آقایان، گروه نورالزهرا از خوزستان به دلیل کسب امتیاز کم از سوی هیئت داوران و بخت کم به منظور برگزیده شدن از ادامه رقابت انصراف داد.

از انصراف گروه خورستانی تا پوشش فراگیر مسابقات توسط شبکه قرآن سیمابه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا، دومین روز از برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، از ساعت 9 روز گذشته 11 آذرماه با رقابت 14 مؤذن در رشته اذان بخش نغمات دینی آقایان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و اقامتی داریوش شهر بجنورد برگزار شد.

مؤذنان رقیب این بخش از استان‌های قم، خراسان رضوی، مازندران، تهران، فارس، خراسان شمالی، لرستان، گلستان، همدان، البرز، در این رشته حضور داشته و اذان‌های خود را  در معرض دید هیئت داوران و با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا نوری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد  اجرا کردند.

پس از اجراهای این رشته در بخش نغمات دینی آقایان، متسابقان نماز ظهر و عصر را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اقامه کردند.

نوبت عصر دومین روز از این دوره از مسابقات اختصاص به رقابت گروه‌های تواشیح در رشته مدیحه‌سرایی بخش نغمات دینی آقایان داشت که 16 گروه حاضر در  رشته همخوانی که روز قبل از آن با یکدیگر مسابقه داده بودند، در روز دوم در رشته مدیحه‌سرایی با یکدیگر رقابت کردند و همزمان بخش نغمات دینی بانوان در مجتمع پتروشیمی شهر بجنورد، برگزار شد.

از انصراف گروه خورستانی تا پوشش فراگیر مسابقات توسط شبکه قرآن سیما

نکته حائز اهمیت در داوری روز دوم مسابقات، بازگشت مهدی دغاغله به جمع هیئت داوران بود؛ این کارشناس قرآنی روز گذشته به سبب بیماری نتوانست در پست خود به ارزیابی و قضاوت اجرای گروه‌های همخوان بپردازد. 

از جمله نکات مهم دیگر روز دوم، انصراف گروه نورالزهراء از استان خوزستان از ادامه رقابت بود؛ دلیل این امر اعتراض این گروه به امتیاز پایینی بود که هیئت داوران در روز نخست به اجرای همخوانی آنها داده بودند که با احتساب امتیازی که قرار بود از اجرای مدیحه سرایی خود دریافت کنند، شانسی برای احراز رتبه برتر این دوره از مسابقات را نداشتند.

از جمله اتفاقات قابل توجه حاشیه رقابت‌های روز دوم، مصاحبه حمید مجیدی‌مهر  با شبکه رادیویی قرآن  در قالب برنامه افق بود که در مورد کم و کیف مسابقات و روند برگزاری مسابقات و اینکه قرار است در ادوار آتی مسابقات، استان‌های محروم و کم‌برخوردار را درگیر امور اجرایی و برگزاری مسابقات کنیم، سخن به میان آورد.

از انصراف گروه خوزستانی تا پوشش فراگیر مسابقات

همچون دو روز گذشته در جهت تشویق و قدردانی از  حضور پرشور مردم خراسان شمالی و به ویژه بجنورد در سالن برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی و اهدای جوایزی از جمله دو کمک هزینه سفر به عتبات به ارزش 5 میلیون تومان و 5 قلم قرآنی انجام شد.

پوشش فراگیر مسابقات از سوی شبکه قرآن و معارف سیما از جمله رویدادهای مهم  روز دوم مسابقات بود که همین امر موجب شد تا به غیر از  قرائت قرآن اذانگاهی به وقت محلی، محمدرضا پورزرگری از اعضای هیئت داوران ویژه پخش شبکه سراسری، علاوه بر تلاوت قرآن، اذان به وقت شرعی تهران نیز بگوید.

پخش کلیپ‌های مربوط به عملیات طوفان‌الاقصی، مرثیه‌سرایی ویژه ایام فاطمیه از جمله دیگر بخش‌های این روز بود و پس از اتمام اجراها، اعلام شد که اختتامیه این بخش صبح یکشنبه 12 آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha