علامت ظهور دانستن پیاده‌روی اربعین، دروغی آشکار است
کد خبر: 4183316
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی:

علامت ظهور دانستن پیاده‌روی اربعین، دروغی آشکار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید تحول واقعی، نه خرافی در بحث مهدویت از سوی مسجد جمکران رخ دهد، گفت: برخی وقایعی نظیر پیاده‌روی اربعین را به عنوان علامت ظهور معرفی می‌کنند در حالی‌که این حرف دروغی بیّن است.

محمدجواد فاضل لنکرانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، در ابتدای دیدار آیت‌‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد، تولیت مسجد جمکران که در مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمّه اطهار (ع) برگزار شد، آیت‌‌الله فاضل لنکرانی گفت: امیدوارم موفق به ایجاد یک تحول واقعی، نه تحول خرافی در این مکان مقدس شوید. به نظر من هنوز مرز این دو تحول از هم تفکیک نشده است. سابقاً شاهد بودیم که شبه‌ضریح‌های شیشه‌ای در آنجا درست کرده بودند و مردم در آن پول می‌ریختند. اینگونه کارها درست نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: امروز که جمکران محور توجه مسلمین و شیعیان قرار گرفته مناسب است هسته‌هایی برای معرفی امام زمان(ع) در آنجا بوجود آید و فقط به خواندن نماز زائرین در آن مکان شریف بسنده نشود بلکه ترتیبی اتخاذ شود که در قسمت‌هایی از مسجد حلقه‌های معرفتی و اعتقادی بر پا شود و ضمن پذیرایی مختصر چند حدیث و مطلب مهم در‌باره امام عصر علیه السلام بشنوند و آگاهی و معرفتشان به حضرت را افزایش دهند. حتی می‌توان جزوات و بروشورهایی تهیه کرد و در اختیارشان گذاشت.

آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: ظرفیت کار فرهنگی در مسجد جمکران بسیار بالاست و می‌توان با مدیریت صحیح جلوی افکار انحرافی پیرامون مهدویت را گرفت. متأسفانه گاهی همین مطالب انحرافی از تریبون‌های رسمی نیز منتشر می‌شود مثل آن که برخی وقایعی نظیر پیاده‌روی اربعین را به عنوان علامت ظهور معرفی می‌کنند در حالی‌که این حرف دروغی بیّن است. بله از این مراسم عظیم و با شکوه می توان به عنوان یک بشارت و آمادگی مردمی که مقدمه ظهور باشد یاد کرد اما از علائم ظهور نه.

وی ادامه داد: بزرگترین خدمتی که شما می‌توانید کنید این است که واقعیت زلال حقیقت حضرت مهدی(عج) را مطرح سازید تا این مسائل انحرافی آرام آرام محو گردد. وجود و تعدد مراکز فعال پژوهشی مهدویت در قم بستر مناسبی را برای شما فراهم کرده که با ارتباط و همکاری با آنها می توانید این هدف را دنبال کنید.

تلاش برای حذف خرافات

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد، گفت: سند مهدویت در شورای انفلاب فرهنگی به تصویب رسیده و رئیس جمهور نیز امضا کرده است؛ رئیس ستاد جناب آقای اعرافی و دبیران تولیت مسجد جمکران تعیین شده است. ما مکان مناسبی را در جمکران به عنوان دبیرخانه این ستاد انتخاب کردیم تا این معضل خرافات را از بین ببریم. ما از این خرافات ضربه زیاد دیده‌ایم.

وی افزود: جمکران امروز آن جمکران سابق نیست و بین‌المللی شده است. لذا دو کار اساسی باید سرلوحه‌مان باشد. اول آنکه امکانات بهداشتی و اسکان برای زائرین تقویت شود تا در ایام حضور ميلیونی مردم در معرض بیماری قرار نگیرند مثل ایام حج نباشد که در موسم حج اکثر حاجیان بیمار بر می‌گردند.

وی ادامه داد: دوم آنکه زمینه آشنایی جوانان با جمکران را در سراسر کشور فراهم آوریم. من در جلسه شهرداران گفتم مناسب است در هر شهری میدان یا خیابانی به نام جمکران نامگذاری شود و در مراکز استانها نیز مکانی برای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی جمکران در اختیار ما بگذارند.

اجاق‌نژاد تصریح کرد: در زمان تولیت آقایان وافی و رحیمیان کارهای فراوانی انجام شده که امروز جمکران بدین صورت درآمده و باید تقویت شود. لازم است یک تیم قوی تشکیل شود و آقایان مراجع و علمای بزرگوار نظراتشان را بفرمایند و ما نیز در حد توان انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام
captcha