به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، که به منظور حضور در نشست شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرده است، روز پنجشنبه 13 مهرماه در دیدار با آیتالله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: ۴۰ ویژگی دانش آموزان در سند تحول بنیادین بر محور جهانی اندیشی و نشاط است.
وی افزود: سیمای آینده هر کشور و منطقهای از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش بینی است، همه آرزوهای ما در مدارس قابل مشاهده است.
صحرایی تصریح کرد: توجه به سن یادگیری، یکی از اولویت های تغییر و تحول در مدارس و آموزش و پرورش است، هر گونه تغییر را باید در مدارس ایجاد کنیم و اگر در مدارس یک میلیون تومان هزینه کنیم در آینده مجبور نیستیم برای آسیبهای اجتماعی هزینه کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید از امور مهم تعلیم و تربیت غفلت کنیم و سند تحول بنیادین باید مبنای ما در آموزش و پرورش قرار گیرد، اظهار کرد: طبق سند تحول بنیادین؛ دانش آموز باید محب وطن و کشور باشد و مسئله اصلی ما توحید و نوبت و معاد است و باید برگشت عمیق و دقیق به اصول داشته باشیم.
وی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته در رابطه با تربیت معلم بیان کرد: تربیت معلم همانند کبد برای بدن است و یکی از ایرادهای وارده بر آموزش و پرورش این بود که تربیت معلم آن تعطیل شده بود.
صحرایی ادامه داد: اگر امروز در مدارس مشکل معلم داریم ریشه آن در تربیت معلم بوده است، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰۳ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شدند که ۱۷ هزار نفر از طریق تربیت معلم جذب شدند.
انتهای پیام