ریالی بودجه دولتی جز برای تأمین امنیت در راهپیمایی اربعین هزینه نشده است
کد خبر: 4169082
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
خطیب جمعه تهران:

ریالی بودجه دولتی جز برای تأمین امنیت در راهپیمایی اربعین هزینه نشده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنچه که در پیاده‌روی ابعین انجام شد همه‌ مردمی بود و ریالی بودجه دولتی به آن وارد نشده است، گفت: این که می‌گویند دولت بودجه اختصاص داده اصلاً صحت ندارد البته برای تأمین امنیت چهار میلیون زائر باید هزینه کرد ولی تمام هزینه و بودجه مربوط به تأمین امنیت زوار بوده است.

آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 24 شهریور در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند سفارش می‌کنم شما را که برای خدا حریم نگاه دارید و خودتان را نگیرید و کسی ندانید و برتری‌جویی در بین بندگان نداشته باشید.

وی افزود: یکی از مباحث زیبای توحیدی «محبت‌الله» است؛ بالاترین عشق را مؤمنان به خداوند دارند، مؤمن خدا را از جان خودش، پدر و مادر، خانواده و اموالش هم بیشتر دوست دارد و ذات مقدس ربوبی تمام عشق اوست.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه محبت خدا باید نماد و نمود داشته باشد، اظهار کرد: نماد و نمودش عشق به اولیای خداست و حب به محبوب خدا یعنی حب به خدا و کسی که پیغمبر را از تمام وجودش دوست داشته باشد و برایش لباس مشکی بپوشد این به معنای محبت به خداست.

ضرورت الگوبرداری از سبک زنگی اهل بیت(ع)

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «من به خاطر اینکه رسالتم را برای شما بندگان خدا به پایان رساندم هیچ چیز از شما نمی‌خواهم به جز محبتتان به اهل بیت من» لذا محبت به اهل بیت(ع) یعنی محبت به خدا و قدردانی از پیامبر اسلام(ص) و اگر می‌خواهیم سبک زندگی را فرا بگیریم باید مشاهده کنیم اهل بیت ما چگونه زندگی می‌کردند زیرا اهل بیت(ع) مسیر رسیدن به خدا را به ما نشان می‌دهند.

خاتمی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به نماز اول وقت خیلی اهمیت و اهتمام نشان می‌دادند، گفت: امام رضا(ع) فرمودند نماز اول وقت را بی‌دلیل ترک نکنید و این یک نوع سیره و سبک زندگی است که امامان بزرگوار توصیه به رعایت آن کرده‌اند. برکت خانه به نماز اول وقت است. در یک جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم وقت اذان شد و ایشان فرمودند با این اذان، نماز اول وقت را نخواندن یعنی لجبازی با نماز و لذا ادامه جلسه را به بعد از اقامه نماز موکول کردند و این سبک زندگی مقام معظم رهبری است که منبعث از سبک زندگی اهل بیت(ع) است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه دوم؛ شهادت آیت‌الله صدوقی، شهادت سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی و فوت آیت‌الله طالقانی و جان‌باختگان حادثه سیل لیبی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس عنوان کرد: ماه مهر ماه بشارت‌دهنده بهار دانش است و فرارسیدن این ماه را به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که سال تحصیلی جدید سال خوبی برای نظام آموزشی کشور باشد.

دشمن 44 سال است که خمیازه می‌کشد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با مقام معظر رهبری تأکید کرد: این دیدار از آن دیدارهای کلیدی بود که ضدانقلاب را خیلی سوزانده است، مثلاً برخی از ضدانقلاب‌ها می‌گویند به اینها پول داده‌اند و یا برخی دیگر می‌گویند به زور لباس بلوچ را بر تنشان کرده‌اند! همه اینها نشان می‌دهد واقعاً ضدانقلاب‌ها دارند می‌سوزند. دشمن 44 سال است که خمیازه می‌کشد و می‌گوید 6 ماه دیگر یا یک سال دیگر و از این چرت و پرت‌ها زیاد می‌گویند، مطمئن باشید اینها تا ابد خمیازه خواهند کشید.

خاتمی ادامه داد: مطالب مهمی رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان فرمودند که دو مطلب خیلی شاخص بود و یکی از آنها مربوط به بحران‌سازی دشمن و به وجود آوردن اختلافات قومی و مذهبی و مسئله زن است که دشمن می‌خواهد از این طریق بحران‌سازی کند و بهترین جواب را ایشان دادند و آن جواب این بود «دشمن در خواب بیند پنبه‌دانه!» مطلب دوم در مورد تلاش دشمن برای تضعیف امنیت ملی کشور است که بنا به فرموده معظم‌له دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و مقابله توطئه دشمن می‌ایستیم و آن را خنثی می‌کنیم.

وی درباره راهپیمایی اربعین اظهار کرد: در این راهیپیمایی بیش از 22 میلیون نفر از سراسر دنیا شرکت کردند. 1450 عمود در مسیر پیاده‌روی کربلا وجود دارد اگر هر قدمی در این مسیر برداشته شود خداوند ثواب و پاداش می‌دهد. این پیاده‌روی هیچ تحلیلی جز عش ندارد؛ جوان، پیر، کودک و بیمار همه به عشق امام حسین(ع) در این مسیر گام گذاشتند.

پیاده‌روی اربعین؛ نماد همدلی و مساوات

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این پیاده‌روی نماد همدلی دو ملت ایران و عراق بعد از آن شیطنتی بود که صدام لعنتی کرد. انصافاً جای تشکر از مردم، دولت و حشدالشعبی عراق دارد و واقعاً در تکریم زوار ایرانی سنگ تمام گذاشتند طوری که در هنگام جمع‌آوری موکب‌ها گریه می‌کردند. همچنین این پیاده‌روی رزمایش مساوات بود و مساوات یعنی همراهی، عراقی‌ها با عشق موکب می‌زدند و برای پذیرایی از زوار التماس می‌کردند.

خاتمی با بیان اینکه آنچه که در این پیاده‌روی انجام شد همه‌اش مردمی بود و ریالی بودجه دولتی به آن وارد نشده است، گفت: این که می‌گویند دولت بودجه اختصاص داده اصلاً صحت ندارد البته برای تأمین امنیت چهار میلیون زائر باید هزینه کرد ولی تمام هزینه و بودجه مربوط به تأمین امنیت زوار بوده است و من در اینجا از نیروی انتظامی و مسئولان برگزارکننده که تأمین امنیت زوار را برعهده داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از جلوه‌های این پیاده‌روی اهمیت دادن به فرهنگ حجاب بود و هیچ‌کس بی‌حجاب حضور نداشت و این خودش به معنای درس اخلاق و درس دین است. از سوی دیگر تأثیر فراوان این پیاده‌روی را باید از خشم دشمن مورد واکاوی و تحلیل قرار داد؛ یک اتفاقی در گوشه‌ای از دنیا رخ داده ولی رسانه‌های معاند و وابسته به غرب اصلاً آن را پوشش ندادند و در اینجا خطاب به آنها می‌گویم بمیرید از خشمتان! می‌گویند این راهپیمایی مانور تبلیغاتی نظام است، اگر نظامی که بتواند چنین مانوری را تدارک بیند واقعاً این دولت، دولت اول منطقه است و باید آن را تقدیر کرد و دوماً مگر شما از اینکه حسین(ع) را تبلیغ کنیم بدتان می‌آید؟

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: از هفته آینده هفته دفاع مقدس شروع می‌شود و باید به استقبال از این هفته رفت و هفته دفاع مقدس هفته تکریم فرهنگ جهاد و شهادت است. جنگ تمام شده ولی فرهنگ جهاد تمام‌نشدنی نیست و خدا نیاورد آن روزی را که این فرهنگ پایان بپذیرد. باید در این هفته باید خانواده معظم شهدا و جانبازان و نیز ایثارگران به پاس ارزش جهاد تجلیل شوند و همچنین نباید اجازه دهیم فرهنگ ارزش‌ها خاموش شود.

انتهای پیام
captcha