کاهش روند مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4163826
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

کاهش روند مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روند مهاجرت یهودیان از سراسر جهان به اسرائیل کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، تأکید می‌کنند که عوامل جذب یهودیان قدرت چندانی ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، رسانه‎های رژیم صهیونیستی از کاهش چشمگیر میزان مهاجرت از آمریکای شمالی به سرزمین‌های اشغالی صحبت می‌کنند و از نگرانی در مورد وضعیت اقتصادی این رژیم خبر می‌دهند.

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به ضعیف شدن عوامل جذب مهاجران، از کاهش چشمگیر نرخ مهاجرت از آمریکای شمالی به اسرائیل به ویژه در میان جوانان خبر داده‌اند.

براساس آمار سازمان غیرانتفاعی Nefesh Ban Nefesh که در زمینه ترویج، تشویق و تسهیل مهاجرت یهودیان از ایالات متحده و انگلستان فعالیت می‌کند، نرخ مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی از آمریکای شمالی، به ویژه در میان جوانان، کاهش قابل توجهی داشته است.

براساس اعلام این سازمان، در حال حاضر یهودیان آمریکای شمالی شرایط را برای مهاجرت به اسرائیل مناسب نمی‌دانند و اینکه میزان مهاجرت جوانان یهودی به سرزمین‌های اشغالی نسبت به یک دهه گذشته تا یک سوم کاهش یافته است.

طبق آمار اعلامی این سازمان، تا پایان سال 2023 آمار مهاجرت به اسرائیل به حدود سه هزار نفر کاهش خواهد یافت که نسبت به سال‌های گذشته 10 تا 15 درصد کاهش خواهد داشت.

کاهش روند مهاجرت به اسرائیل باعث نگرانی دیگری هم در بین صهیونیست‌ها شده است؛ اینکه این کاهش مهاجرت به کمک‌های مالی به اسرائیل هم منجر شده است.

انتهای پیام
captcha