برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌دوستی در موکب عزای سیدالشهداء(ع) برق مازندران
کد خبر: 4158713
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌دوستی در موکب عزای سیدالشهداء(ع) برق مازندران

کرسی تلاوت قرآن‌دوستی و مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در شهر ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، کرسی تلاوت قرآن‌دوستی در موکب عزای حضرت سیدالشهدا(ع) با نام دانشمند مجاهد و عارف گمنام شهید مصطفی چمران، با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو، موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان و کارکنان صنعت برق و جمعی از خانواده‌های شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان شب گذشته پنجشنبه، پنجم مردادماه برگزار شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در این مراسم و پس از تلاوت قاریان ممتاز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اعمال شب عاشورا و فردای آن دادن صدقه برای وجود پربرکت صاحب‌الزمان (عج) است و لذا امشب برای رفع مشکلات و گشایش گره‌ها، حتما به این نیت انجام عمل صدقه را داشته باشید.

وی افزود: در حالی امشب به عزای امام حسین(ع) نشستیم که دشمنان قرآن و اسلام در کشور سوئد و دانمارک اقدام به فاجعه عظیمی علیه بشریت کردند و دست به قرآن‌سوزی زدند.

قبادی بیان کرد: قرآن‌سوزی که در کشور سوئد و دانمارک اتفاق افتاد جنایت بزرگی بر بشریت بود؛ ظلم آشکاری علیه دیانت، انسانیت و منطق بود. البته آن‌ها نفهمیدند و نمی‌دانند که انوار درخشان قرآن روز به روز تابناک‌تر و این قرآن برای ما عزیزتر و محبوب‌تر می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو ادامه داد: اینکه چرا به قرآن اهانت می‌کنند آن است که می‌دانند ادبیات قرآن، نوربخش و آرام‌بخش است و جامعه را آرام می‌کند و محبت و صمیمیت را در بین انسان‌ها، تجلی می‌دهد، لذا ناراحتند و به قرآن اهانت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز قرآن تنها متعلق به مسلمانان نیست و همه پیروان ادیان به قرآن کریم احترام می‌گذارند گفت: حال اینکه در برابر این اهانت‌کنندگان چه باید کنیم آن است که باید روز به روز با قرآن، مانوس‌تر شویم و یادمان نرود که امام حسین(ع) برای قرآن به شهادت رسید.

قبادی تاکید کرد: کینه و دشمنی دشمنان قرآن در طول تاریخ وجود داشته، در صدر اسلام نیز بوده و در برهه‌ای حتی دست به تحریف قرآن زدند که نتوانستند و اکنون با همه وجودشان و با همه آن کینه شدیدی که به قرآن دارند دست به قرآن‌سوزی زدند.

رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو اظهار کرد: ما این اقدام دشمنان در اهانت به قرآن را محکوم می‌کنیم و به دشمن اعلام می‌کنیم که همه ما جان‌فدای قرآن هستیم.

برگزاری کرسی تلاوت قرآن‌دوستی در موکب عزای سیدالشهداء(ع) برق مازندران

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha