حقوقی که ضایع می‌شود / کارگران را به امان خدا نگذارید
کد خبر: 3939719
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
ایکنا پای صحبت کارگران توزیع برق مازندارن؛

حقوقی که ضایع می‌شود / کارگران را به امان خدا نگذارید

چند شهروند ساروی در روزهای گذشته از طریق تماس تلفنی با ایکنا نسبت به پرداخت نشدن حقوق ماهیانه خود سخن گفتند و از این خبرگزاری برای احقاق حقوق خود کمک خواستند.

حقوقی که ضایع می‌شود / کارگران را به امان خدا نگذاریددر دیدگاه اسلام، کار پایه مالکیت را تشکیل می‌دهد. از نظر روانی نیز کار مفید و سازنده نقشی بسزا در تربیت انسان دارد. هر کاری که برای فرد و خانواده مفید و در راستای منافع جامعه باشد، موجب آسایش زندگی و وسعت در معیشت و مورد تأیید عقل و شرع باشد و رضای خداوند متعال را فراهم سازد، عملی صالح و پسندیده است. از همین رو حضرت علی(ع) ایجاد موقعیت‌های کاری را در هر زمینه که باشد، از حقوق شهروندان بر شمرده‌اند. ایشان در این مورد خطاب به مالک اشتر نوشته‌اند «باید تلاش تو در آبادانی زمین بیش از تلاش در جمع‌آوری خراج باشد، چرا که خراج جز با آبادانی فراهم نشود، و آن کس که بخواهد خراج را بدون آبادانی مزارع بدست آورد، شهر‌ها را خراب و بندگان خدا را نابود خواهد کرد

نظارت بر سیستم اجرای قوانین، از کار‌های بسیار ضروری است که به قوانین عینیت می‌بخشد، بنابراین ضمن برنامه‌ریزی‌های درست اقتصادی باید در پست‌های کلیدی از افراد صالح، کاردان و کارشناس که مورد اعتماد باشند، استفاده کرد تا پاسدار ذخایر و منافع اجتماع باشند و در رشد ثروت ملی و افزایش درآمد‌های اجتماعی بکوشند. حضرت علی(ع) خود به کار فرمانداران و تقسیم‌کنندگان درآمد‌های عمومی نظارت و به شکایات مردم توجه و رسیدگی و به والیان خویش نیز همین سفارش را می‌کردند.

به گزارش ایکنا از مازندران، روز گذشته در تماس تلفنی چند شهروند ساروی با این خبرگزاری از پرداخت نشدن حقوق سخن گفتند و از ایکنا برای احقاق حقوق خود کمک خواستند.

شرکت پژواک زیرمجموعه شرکت توزیع برق استان که در زمینه نصب و انشعاب برق به شهروندان ساروی خدمات ارائه می‌کند حدود ۳۰ کارگر دارد که به گفته آن‌ها از 3 تا 6 ماه حقوق‌شان پرداخت نشده است.

ایکنا با تماس تلفنی با ایزدی، نماینده مدیرعامل این شرکت، دغدغه کارگران را با وی درمیان گذاشت، این مسئول به خبرنگار ما گفت: سخنان و دغدغه کارگران به‌ حق است و این افراد چندین ماه است که فقط علی‌الحساب دریافت می‌کنند و شرکت قادر به پرداخت حقوق افراد نیست.

وی افزود: این شرکت ماهیانه یک میلیارد تومان لوازم نصب تهیه می‌کند و طبق قرارداد باید شرکت توزیع برق هر دو ماه با این شرکت تسویه می‌کرد، اما پرداخت نشدن مبالغ از سوی شرکت توزیع برق سبب شد حقوق کارگران پرداخت نشود.

ایزدی بیان کرد: این مشکل منحصر به کارگران ساروی نیست بلکه در قائمشهر، بابل و چند شهر دیگر نیز با عدم پرداخت حقوق کارگران مواجه هستیم که علتش عدم پرداخت مبلغ قرارداد از سوی توزیع برق استان است.

وی در پایان تصریح کرد: به مشکلات کارگران واقف هستیم و می‌دانیم که آن‌ها در مضیغه هستند و با این شرایط کرونایی انصاف نیست که چند ماه حقوقشان پرداخت نشود. آنچه که می‌توانم قول دهم این است به محض پرداخت مبالغ از سوی شرکت توزیع برق، اولویت به پرداخت حقوق کارگران خواهد بود.

نیاز است مدیران دستگاه‌ها در تعهدات خود درست عمل کنند و نظارت کامل بر زیرمجموعه خود داشته باشند و اجازه ندهند حقوق شهروندی آن‌ها ضایع شود و این مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه مسئولان کارنامه خوبی در این راستا از خود به نمایش بگذارند.

انتهای پیام
captcha