آمادگی کنست برای یورش به مسجدالاقصی و فراخوان مقاومت
کد خبر: 4141410
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

آمادگی کنست برای یورش به مسجدالاقصی و فراخوان مقاومت

شبکه هفتم عبری رژیم صهیونیستی از تقاضای شماری از وزرا و اعضای کنست این رژیم برای هجوم به مسجدالاقصی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الحدث، شبکه هفتم عبری اعلام کرد که وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو و اعضای کنست در مراسم راهپیمایی پرچم‌ که فردا پنجشنبه، 28 فروردین برگزار می‌شود، خواستار حضور در این مراسم و هجوم به مسجدالاقصی شدند.

به گزارش کانال 7، اعضای کنست و وزرای این کنست خواستار موافقت برای حضور آنها در هجوم به مسجدالاقصی شدند.

در همین راستا، نظامیان صهیونیست نیز حضور و استقرار خود در قدس اشغالی تقویت کرده و آماده برگزاری راهپیمایی پرچم شدند. بر اساس برآوردها؛ تقریباً 3000 شهرک‌نشین در این راهپیمایی به مسجدالاقصی یورش خواهند برد که این تعداد بیشتر از 2700 شهرک‌نشین صهیونیستی است که در سال گذشته در این مراسم به مسجدالاقصی یورش بردند.

براساس برآوردهای نظامیان صهیونیست، حدود 7000 شهرک‌نشین از جمله وزرا و اعضای کنست در راهپیمایی پرچم شرکت خواهند کرد.

گروه‌های مقاومت و طرف فلسطینی نیز در مقابله با این اقدام صهیونیست‌ها خواستار حضور گسترده مردم در مسجدالاقصی در سحرگاه روز پنجشنبه و برپایی هرچه باشکوه‌تر نماز صبح در این روز شدند که به آن لقب روز «توحید قدس» داده شده است.

در پیام‌های اعلام‌شده برای حضور در مسجدالاقصی، بر لزوم حضور در سحرگاه تأکید شده است چرا که پیش‌بینی می‌شود در ساعات اولیه صبح، محدودیت‌های گسترده‌ای از سوی نظامیان صهیونیست در ورودی‌های مختلف مسجدالاقصی به منظور ممانعت از حضور فلسطینیان در این مسجد وضع شود.

این در حالی است که مجموعه مؤسسات حقوق بشر (آزادی) نسبت به عواقب تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی نسبت به اجازه هجوم شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی هشدار داده‌اند، به ویژه اینکه هنوز یک هفته از پایان تنش مسلحانه در پی هجوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه نگذشته است.

 

انتهای پیام
captcha