از رقص پرچم صهیونیست‌ها در باب‌العامود تا توطئه جدید برای تجزیه مسجدالاقصی
کد خبر: 4115870
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

از رقص پرچم صهیونیست‌ها در باب‌العامود تا توطئه جدید برای تجزیه مسجدالاقصی

راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در باب العامود، مخالفت‌ها با اخراج دانشجویان حامی حماس در کرانه باختری، هشدار گروه‌های فلسطینی به دشمنی آمریکا با امت اسلامی و توطئه تجزیه مسجدالاقصی از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، اخبار مربوط به تازه‌ترین تحولات فلسطین نشان از تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر به مقدسات اسلامی در سرزمین‌های فلسطینی دارد.

تعرض صهیونیست‌ها به باب العامود، بازی با آتش

شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه جمعه با حمله به منطقه باب العامود در مرکز شهر قدس اشغالی مشغول انجام حرکات موزون و تحریک آمیز در آنجا شدند.

شهرک‌نشینان در حالی که پرچم‌های رژیم صهیونیستی را در دست داشتند با پشتیبانی نظامیان صهیونیست وارد منطقه باب العامود شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) این اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست را خطرناک و بازی با آتش توصیف کردند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در اظهاراتی به رسانه‌ها گفت: رژیم اشغالگر حملات خود را به مقدسات اسلامی در قدس شدت بخشیده و ما در برابر هجمه بی سابقه رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی قرار داریم.

وی از فلسطینیان خواست با تحصن در مسجدالاقصی به مقابله با نقشه‌های اسرائیل بروند.

به گفته فلسطینیان رژیم صهیونیستی تلاش‌های خود را برای یهودی‌سازی قدس و از بین بردن هویت عربی و اسلامی این شهر بیشتر کرده است؛ در حالی که حتی بر اساس قطعنامه‌های بین المللی اشغالگری سال 1967 در قدس اشغالی و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی در سال1981 به رسمیت شناخته نمی‌شود.

رقص پرچم صهیونیست‌ها در باب العامود تا توطئه جدید برای تجزیه مسجد الاقصی/

فلسطینی‌ها و مسلمانان باب العامود را زیباترین دروازه منطقه تاریخی قدس می‌دانند، اما این انتخاب تنها به دلیل نگاه زیبایی شناختی صورت نگرفته و در پشت آن مفاهیمی بسیار ارزشمند و اساسی قرار دارد.

فلسطینی‌ها به باب العامود لقب میدان شهدا را داده‌اند، زیرا در جریان انتفاضه قدس و تنها در طول 24 ماه 20 فلسطینی در باب العامود به شهادت رسیدند.

اما در سوی مقابل، رژیم صهیونیستی تلاش دارد با تشدید یهودی‌سازی در باب العامود با توجه به اینکه ورودی اصلی منطقه قدیمی قدس است، سیطره کامل بر این منطقه تاریخی را محقق کند.

یورش نظامیان صهیونیست به مؤسسه تحقیقاتی فلسطین

نظامیان اشغالگر صهیونیست روز گذشته به ساختمان مؤسسه احیای میراث و مطالعات اسلامی بیت المقدس موسوم به میثاق در شهرک ابودیس در شهر قدس اشغالی با شلیک گاز اشک آور حمله‌ور شدند.

خلیل الرفاعی، قاضی و رئیس این مؤسسه می‌گوید که نیروهای صهیونیست به قدری با خشونت و شلیک بمب‌های گازی به داخل ساختمان حمله‌ور شدند که شیشه‌های ساختمان فروریخت.

او گفت: حمله به این مؤسسه تلاش برای خاموش کردن حقایق مربوط به فلطسین و فاش شدن روایت‌های جعلی اسرائیلی است و در واقع می‌خواهند اراده ملت فلسطین را در هم شکسته و اجازه ندهند نهادهای ملی فلسطین به نقش خود در رسوایی رژیم اشغالگر ادامه دهند اما این اقدامات چیزی از اراده ما کم نمی‌کند.

میثاق مؤسسه‌ای تخصصی در زمینه میراث علمی مکتوب فلسطین در اشکال مختلف آن است، به ویژه اینکه به آرشیو عثمانی-فلسطینی و مرکز نسخ خطی فلسطین تبدیل شده است.

الرفاعی از جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری خواست به تکلیف خود در قبال تداوم تجاوز اشغالگران به نهادهای ملی فلسطین عمل کنند

واکنش شورای عالی افتای فلسطین به هتک حرمت مسجدالاقصی

شورای عالی افتای فلسطین نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تجاوز رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

در بیانیه این شورا که روز پنجشنبه نشستی را به ریاست شیخ محمد حسین رئیس شورا و مفتی کل قدس و سرزمین‌های فلسطینی برگزار کرد آمده است که تجاوزات رژیم اشغالگر در حق مسجدالاقصی آنجا را به پادگان نظامی تبدیل کرده و این امر با اقدامات تحریک آمیز و بی سابقه صهیونیست‌ها در برپایی آداب تلمودی، سروده‌های تلمودی و رقص و پایکوبی و برافراشتن پرچم‌ رژیم صهیونیستی در آنجا وخیم‌تر شده است.

شورای فتوای فلسطین این اقدامات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی را دزدی توصیف کرد و گفت: اسرائیل به دنبال نابودی موجودیت فلسطین در منطقه است.

توطئه محدود کردن مسجدالاقصی به مسجد القبلی

شیخ کمال الخطیب، نائب رئیس جنبش اسلامی در داخل سرزمین‌های اشغالی 48 نیز درباره تصمیم اسرائیل برای اختصاص بخشی از صحن شرقی مسجدالاقصی از جنوب مصلای المروانی تا شمال باب الرحمه به محل برپایی آداب تلمودی شهرک نشینان هشدار داد.

الخطیب گفت: تشدید یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی برای آماده کردن افکار عمومی در خصوص امکان برپایی نیایش غیرمسلمانان در مسجدالاقصی و تلاشی برای تجزیه مسجد است.

وی با هشدار درباره خطر آنچه دین ابراهیمی خوانده می‌شود، گفت: این عنوان برای آرمان فلسطین خطرناک است، زیرا به یهودیان حق نیایش در مسجدالاقصی را می‌دهد. آنها می‌خواهند افکار عمومی را این گونه فریب بدهند که مسجدالاقصی تنها مصلای القبلی است و نه اینکه 144 هکتار از مساجد مسجدالاقصی به مسلمانان اختصاص داشته باشد.

حماس: آمریکا به دشمنی با امت اسلامی ادامه می‌دهد

در همین حال حماس تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای باقی گذاشتن سفارت خود در شهر قدس را محکوم کرد و گفت که دولت بایدن هم بر جنایت دولت سابق آمریکا پافشاری دارد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس واشنگتن را شریک در جنایات علیه ملت فلسطین توصیف کرد و گفت: آمریکا با تدام حمایت‌های کامل خود از رژیم اشغالگر و سرپوش گذاشتن بر جرایم آن به دشمنی با امت اسلامی ادامه می‌دهد .

آمریکا می‌خواهند ساختمان جدید سفارت خود را در یک زمین فلسطینی مصادره شده توسط رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی به مساحت 50 هکتار و در 10 طبقه بنا کند.

مخالفت‌ها با اخراج دانشجویان حامی حماس در کرانه باختری

فراکسیون اسلامی دانشگاه ملی النجاح در شهر نابلس در کرانه باختری هم شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم مدیریت دانشگاه در اخراج چند دانشجوی فلسطینی به دلیل حمایت از حماس اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: اخراج چند دانشجو و اخطار به چند دانشجوی دیگر به دلیل شرکت آنها در فعالیت‌های قانونی و ملی قبیح است به ویژه که این دانشگاه دژ جنبش دانشجویی فلسطین شمرده می‌شود و دانشجویانی از این دانشگاه در جمع شهدا، اسرا، رهبران و مبارزان فلسطینی از هر گروهی بوده‌اند.

رقص پرچم صهیونیست‌ها در باب العامود تا توطئه جدید برای تجزیه مسجد الاقصی/
این فراکسیون از دانشجویان خواست به شکلی یکپارچه در برابر این ظلم بایستند و مدیریت دانشگاه را از تصمیم خود منصرف کنند، چرا که دستاوردهای جنبش دانشجویی فلسطین در راستای مقاومت ملت فلسطین و مبارزات آن در برابر دشمن اشغالگر و متجاوز است.

این فراکسیون تاکید کرد: در برابر کسانی که به دنبال محو هویت ما و حقوق قانونی دانشجویان هستند کوتاه نخواهیم آمد.

ریاست دانشگاه ملی النجاح نابلس تعدادی از دانشجویان فراکسیون اسلامی دانشگاه را به دلیل ترتیب دادن راهپیمایی به مناسبت سی و پنجمین سالروز تاسیس حماس اخراج کردند.

عباس: آمریکا برای توقف تجاوزات اسرائیل ورود کند

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم روز پنجشنبه در دیدار با جک سلوان مشاور امنیت ملی آمریکا در رام الله خواستار مداخله فوری آمریکا برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر در حق ملت بی دفاع فلسطین شد.

وی به مقام آمریکایی درباره تداوم کشتار ملت فلسطین و شهرک‌سازی‌های رژیم اشغالگر و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی قدس و پیامدهای آن هشدار داد.

رقص پرچم صهیونیست‌ها در باب العامود تا توطئه جدید برای تجزیه مسجد الاقصی/
رئیس تشکیلات خودگردان با بیان اینکه رژیم اشغالگر به دنبال بی ثبات کردن منطقه است، گفت: ما از حقوق ملت فلسطین و مقدسات آن دفاع خواهیم کرد.

نشست مهم برای تشکیل ائتلاف ملی فلسطین

جبهه خلق برای آزادی فلسطین روز پنجشنبه جلسه مهمی را با تعدادی از گروه‌های فلسطینی برای تشکیل ائتلاف ملی مبارزه با رژیم اشغالگر و پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین برگزار کرد.
این نشست موضوع ضرورت ایجاد توافق ملی برای تشکیل ائتلاف ملی و ایجاد یک برنامه کاری مشترک به عنوان یک راهبرد ملی مبارزه با رژیم فاشیست اشغالگر و پایان دادن به شکاف و ایجاد وحدت ملی را بررسی کرد.

رقص پرچم صهیونیست‌ها در باب العامود تا توطئه جدید برای تجزیه مسجد الاقصی/

اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی

هزاران نفر از مردم فلسطین نماز صبح امروز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

بعد از برپایی نماز، فلسطینی‌ها با سر دادن شعار حمایت خود را از قبله نخست مسلمانان اعلام و بر مقابله با هر گونه تعرض صهیونیست‌ها به آن تاکید کردند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha