نشست پژوهشگران حوزه اعجاز علمی قرآن در مصر برگزار شد
کد خبر: 4127867
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

نشست پژوهشگران حوزه اعجاز علمی قرآن در مصر برگزار شد

دوره علمی تخصصی آماده‌سازی پژوهشگران در حوزه اعجاز علمی قرآن کریم و سنت نبوی، با حضور گسترده شماری از پژوهشگران و به همت انجمن اعجاز علمی نوین در قاهره برگزار شد.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البلاد، در این نشست علمی آموزشی که سه روز به طول انجامید، شماری از اندیشمندان و علمای اسلامی چون عبدالله مصلح، رئیس افتخاری انجمن اعجاز اسلامی و دبیر کل مرکز اسلامی ارشاد و یاری در مکه مکرمه حضور داشتند.

وی پس از سخنرانی خود درباره تأملاتی در اعجاز علمی قرآن به این پرسش که چرا تحقیق در مورد اعجاز علمی قرآن کریم ضرورت دارد، پاسخ گفت.

در ادامه یحیی وزیری، استاد معماری درباره اعجاز علمی قرآن کریم درباره پیشگیری از گرما سخن گفت. در روز دوم این اجلاس نیز مصطفی ابراهیم حسن، استاد حشره‌شناسی پزشکی دانشکده علوم الازهر و عضو انجمن اعجاز علمی نوین در آیه شریفه «قل أعوذ برب الفلق» سخن گفت و در ادامه احمد شکم، استاد علوم بلاغت و استادیار نقد دانشکده مطالعات اسلامی و از اعضای انجمن درباره اعجاز بلاغی در قرآن کریم سخنرانی کرد.

در روز سوم از این نشست یاسر عبدالرزاق، استاد روان‌پزشکی در دانشگاه عین‌الشمس درباره موضوع «روان» در علم و دین سخنرانی کرد و در ادامه محمد ابراهیم مشاورريال حقوقی انجمن اعجاز علمی در مورد تأثیر اعجاز تشریعی قرآن کریم در دنیای واقعی معاصر سخن گفت.

سپس سخنرانی نهایی و جمع‌بندی از سوی علی فؤاد مخیمر، رئیس بخش پزشکی انجمن قانونی و رئیس انجمن اعجاز علمی نوین برگزار شد و وی در این سخنان به تشریح برخی از معجزات الهی در بدن انسان پرداخت و تأکید کرد پژوهش‌های علمی نیز اعجاز علمی قرآن را ثابت می‌کند.

انتهای پیام
captcha