واکنش مرکز بین‌المللی اعجاز قرآن به تصاویر تلسکوپ جیمز وب
کد خبر: 4072902
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

واکنش مرکز بین‌المللی اعجاز قرآن به تصاویر تلسکوپ جیمز وب

مرکز بین‌المللی اعجاز قرآن درباره تصاویر فضایی تلسکوپ جیمز وب اعلام کرد: هر اکتشاف علمی جدید به ما این یقین را می‌افزاید که قرآن کلام خداست و او تنها بر ملک و ملکوتش مسلط و آغاز و پایان و حساب در دست اوست.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، اعضای کمیته‌های علمی مرکز بین‌المللی تحقیقات اعجاز علمی در قرآن و سنت در اولین واکنش به انتشار تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در ثبت لحظات تولد ستارگان و گروهی از کهکشان‌ها در یک رقص کیهانی تأکید کردند: هر اکتشاف علمی جدید به ما یقین می‌بخشد که قرآن کلام خداست.

در بیانیه این مرکز آمده است: بدون هیچ شکی این رویداد یک کشف علمی در راستای سری اکتشافات علمی قبلی است که همگی به دنبال رصد هر آن چیزی بوده که در جهان هستی است.

تصویر کهکشان گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب

در این بیانیه تأکید شده است: هر کشفی گامی رو به جلو در مسیر اکتشافات جهان هستی است  و مطمئناً اکتشافات بعدی هم به دنبال خواهد داشت؛ اما انسان هرگز به اشراف و احاطه کامل بر انبساط کیهان نخواهد رسید و در این امر؛ همان طور که خداوند در آیه 47 سوره ذاریات نیز می‌فرماید: «وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ» (و آسمان را به قدرت خود برافراشتيم و بى‏‌گمان ما [آسمان]گستريم).

خداوند در آیه  75 و 76 سوره واقعه نیز می‌فرماید: «فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ» ( سوگند به جايگاه ستارگان، و محل طلوع و غروب آنها). «وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ» (و اين سوگندی است بسيار بزرگ اگر بدانيد! )

تصویر کهکشان گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب

خداوند در آیه 3 و 4 و 5 سوره ملک هم فرموده است: «الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِنْ فُطُورٍ»( همان كه هفت آسمان را طبقه طبقه بيافريد در آفرينش آن [خداى] بخشايشگر هيچ گونه اختلاف [و تفاوتى] نمى‌‏بينى بازبنگر آيا خلل [و نقصانى] مى ‌بينى) و «ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنْقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِيرٌ»(باز دوباره بنگر تا نگاهت زبون و درمانده به سويت بازگردد) «وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ» (و در حقيقت آسمان دنيا را با چراغهايى زينت داديم و آن را مايه طرد شياطين [= قواى مزاحم] گردانيديم و براى آنها عذاب آتش فروزان آماده كرده‏‌ايم).

بر اساس این بیانیه، اکتشاف جدید تلسکوپ جیمز وب نیز مؤید آیه 30 سوره انبیاء است که خداوند می‌فرماید: «أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ (آيا كسانى كه كفر ورزيدند ندانستند كه آسمان‌ها و زمين هر دو به هم پيوسته بودند و ما آن دو را از هم جدا ساختيم و هر چيز زنده‏‌اى را از آب پديد آورديم آيا [باز هم] ايمان نمی‌آورند).

تصویر کهکشان گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب

این مرکز بین‌المللی افزود: یعنی زمین و آسمان در آغاز خلقت، یک چیز بودند و آن، توده‏ عظیمى از گازها بود، سپس بر اثر انفجارات درونى و حرکت‏‌ها، تدریجاً از هم جدا شدند و خداوند در این آیه قضیه علمی آغاز خلقت با انفجار جهان هستی را با نظام فتق و رتق اتصال و انفصال جهان هستی تشریح می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اکتشافات علمی اگرچه همه آنها در آسمان جهان هستی است ​که یکی از آسمان‌های هفت گانه خلقت است؛ اما هر چقدر هم که این اکتشافات پیشرفته باشند، به نظارت بر همه آنچه در عالم هستی است، نمی‌رسند؛ همان طور که خداوند در آیه 109 سوره کهف می‌فرماید: «قُلْ لَوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا: بگو اگر دريا براى كلمات پروردگارم مركب شود پيش از آنكه كلمات پروردگارم پايان پذيرد قطعاً دريا پايان مى‏‌يابد هر چند نظيرش را به مدد [آن] بياوريم».

این مرکز همچنین به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد که فرموده است: «والذى نفسى بيده ما السموات السبع والأرضون السبع عند الكرسى إلا كحلقة ملقاة بأرض فلاة أي في صحراء من الأرض، فالكون صنع الله: سوگند به خدایی که جان من در دست اوست، آسمان‌های هفتگانه و زمین‌های هفت گانه در عرش مانند حلقه‌ای است که در زمینی بیابانی قرار دارد و برتری عرش بر عرش مانند برتری بیابان بر آن حلقه است.»

در این بیانیه همچنین تأکید شده است:  هر اکتشاف علمی جدید به ما این یقین را می‌افزاید که قرآن کلام خداست و او تنها بر ملک و ملکوتش مسلط است و آغاز و پایان و حساب در دست اوست؛ همان طور که خداوند در  بخشی از آیه 54 سوره اعراف می‌فرماید: «أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ» آگاه باش كه [عالم] خلق و امر از آن اوست فرخنده خدايى است پروردگار جهانيان».

در پایان این بیانیه آمده است: قرآن کریم به تحقیق علمی دعوت و از آن حمایت کرده و به ما دستور داده است که برای کشف این عالم تلاش کنیم؛ خداوند در آیه 69 سوره نمل می‌فرماید: «قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِينَ»(بگو در روی زمين سير كنيد، ببينيد عاقبت كار مجرمان به كجا رسيد؟).

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
محمد جواد آجنگان روستای مهدی آباد رشتخوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۸
6
5
الله و اکبر سپاسگزارم از خدا ی بی همتا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۱۸:۰۶
0
3
فتبارک الله احسن الخالقین
علی کوزه گر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۱۵:۱۰
1
1
(سبحان اللّه)
علی کوزه گر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۱۵:۱۰
1
2
(سبحان اللّه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۵ - ۱۷:۴۳
1
2
فتبارک الله احسن الخالقین الله اکبر ...سبحان الله ..
آجنگان روستای مهدی آباد رشتخوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۰۱:۴۴
1
1
سپاس بیکران الله اکبر سپاسگزارم از خدا
آجنگان روستای مهدی آباد رشتخوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۰۱:۴۴
0
2
سپاس بیکران اله اکبر سپاسگزارم از خدا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ۲۱:۴۹
0
3
الله اکبر
الله اکبر
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۷:۰۲
0
1
حمد و سپاس خدای آسمانها و زمین
به راستی که او سزاوار پرستش هست
سید مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۲۳:۴۹
1
1
سلام عالیست اما لطفا فیلمهای جیمز وب در رابطه با خداوند و بیگ بنگ را دوست دارم تماشا کنم در صورت امکان سپاس گزارم از لطف شما
محمد اقبال محمدي
|
Afghanistan
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۰۷:۰۴
1
1
ماشاءالله
محمد اقبال محمدي
|
Afghanistan
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۰۷:۰۴
1
1
ماشاءالله
captcha