واکنش حماس به آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی
کد خبر: 4115777
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

واکنش حماس به آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی

صدها فلسطینی در مراسمی از ماهر یونس، قدیمی‌ترین اسیر در بند رژیم صهیونیستی که امروز آزاد شد، استقبال کردند. حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: او با اراده محکم خود زندانبانان صهیونیست را شکست داد تا آزادی را در میهن به آغوش بکشد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس  آزادی ماهر یونس، قدیمی‌ترین زندانی دربند رژیم صهیونیستی را به  خانواده وی، توده‌های مردم فلسطین بویژه شهرک عاره و تمامی زندانیان در بند زندان‌های اشغالی تبریک گفت. 

 حماس امروز پنجشنبه، 29 دی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ماهر، در دوران اسارت خود که یکی از طولانی‌ترین سال‌های اسارت در جهان است، قهرمانی، استواری و تسلیم‌ناپذیری را به تصویر کشید که هر فلسطینی و آزاده‌ای در دنیا به آن افتخار می‌کند. او با اراده محکم خود زندانبانان صهیونیست را شکست داد تا آزادی را در میهن به آغوش بکشد.

این جنبش با تأکید بر تعظیم در برابر فداکاری‌ها و قهرمانی‌های اسرای زن و مرد در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، بر ادامه راه وفاداری به آنان به هر نحو تا زمانی که همه از ظلم اشغالگران رهایی یابند تاکید کرد.

حماس از مردم فلسطین، ملت و آزادگان جهان خواست تا در راستای همبستگی و حمایت از آرمان عادلانه زندانیان، تلاش‌های خود را ادامه داده و تقویت کنند و تمام نیروها را بسیج کنند تا همه زندانیان فلسطینی از ظلم اشغالگران صهیونیست و تاریکی زندان‌های آن رهایی یابند.

زاهر جبارین، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز گفت: چهار دهه صبر و استقامت در پشت میله‌های زندان توسط ماهر یونس حماسه‌ای تاریخی از پایداری بود.

 مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: چهار دهه مبارزه با این رژیم نشان داد که این اسیر و مردم فلسطین  از بی عدالتی و ظلم قوی‌ترند. وی تأکید کرد همانطور که سال‌های ظلم پشت میله‌های زندان می‌گذرد، اشغالگری نیز پایان می‌یابد.

جبارین گفت: آزادی ماهر یونس را به فلسطین و آزادگان جهان تبریک می‌گویم و عاقبت از آن همه اسیران دلیر ماست.

 با وجود تلاش اشغالگران صهیونیست برای جلوگیری از حضور فلسطینی‌ها در مراسم استقبال اسیر آزاد شده خیل عظیمی از مردم از او استقبال کردند. 

امروز حضور اشغالگران در نزدیکی خانه یونس چشمگیر بود و آنها به دنبال پراکنده کردن مردم و جلوگیری از برگزاری مراسم و جشن هستند. ماهر یونس در اولین پیام خود پس از آزادی به مردم مقاوم فلسطین درود فرستاد.

گفتنی است؛ پلیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اعزام ده‌ها خودرو و صدها نظامی صهیویستی به اطراف روستای زادگاه یونس، وضعیت آماده‌باش اعلام کرد. وضعیت آماده‌باش به منظور جلوگیری از برگزاری جشن‌های استقبال از یونس توسط هزاران فلسطینی و پرهیز از تظاهرات و تصاویر برافراشته پرچم فلسطین در قلب وادی عاره انجام شد.

ماهر یونس در 18 ژانویه 1983 بازداشت شد. دادگاه نظامی قبلاً حکم اعدام را برای وی صادر کرده بود، اما یک ماه بعد حکم خود را لغو و حکم حبس ابد یعنی 40 سال زندان را صادر کرد.

انتهای پیام
captcha