عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی محبوبیت مردمی نخواهد یافت
کد خبر: 4110367
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
سیاستمدار الجزایری:

عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی محبوبیت مردمی نخواهد یافت

یک سیاستمدار فعال در زمینه حمایت از فلسطین می‌گوید هر چند برخی کشورها و سازمان‌ها روابط گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند؛ اما عادی‌سازی روابط با این رژیم هیچ‌گاه در سطح مردمی مورد قبول واقع نخواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، در ۱۰ دسامبر گذشته رژیم صهیونیستی و مراکش روابط دیپلماتیک خود را پس از آنکه در سال ۲۰۰۰ میلادی متوقف شده بود، از سر گرفتند. در سالگرد امضای این توافق، مردم مراکش در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت عادی‌سازی برپا کردند. 

جایگاه آرمان فلسطین در وجدان امت

شیخ احمد ابراهیمی، معاون ائتلاف جهانی برای حمایت از بیت‌المقدس و فلسطین، تأکید کرد که عادی‌سازی یکی از بخش‌های اصلی مسیر پروژه صهیونیستی تا یهودی‌سازی قدس است.

وی تأکید کرد که به دلیل جایگاه والای آرمان فلسطین نزد مردم، عادی‌سازی در سطح مردمی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

احمد ابراهیمی با یادآوری جایگاه آرمان فلسطین در میان ملت‌های عرب گفت: وقتی موضوع عقیدتی و مرتبط با دین، هویت و وجدان باشد در اینجا مردم نمی‌توانند آرمان فلسطین را دست کم بگیرند.

وی افزود: هر وقت ملت‌های عرب و کل امت اسلامی فرصت ابراز وجود داشته باشند و کمی آزادی عمل پیدا کنند، حمایت خود را نشان می‌دهند. چه در جام جهانی، چه در راهپیمایی‌های میلیونی و چه در داخل استادیوم‌های فوتبالی که در بسیاری از کشورها شاهد آن بودیم. همه مردم مخالف عادی‌سازی با رژیمی هستند که به ناحق سرزمین فلسطینیان را غصب کرده، دست به کشتار آنها زده و جنایات دیگری را مرتکب شده است.

وی هشدار داد: امروز این صهیونیست‌ها از تلاش خود خسته نمی‌شوند، زیرا در درون خود احساس می‌کنند که مردم عرب و اسلامی آنها را طرد می‌کنند. صهیونیست‌ها معتقد بودند که  «پیرمردهای فلسطینی می‌میرند و جوان‌هایشان آرمان فلسطین را فراموش می‌کنند»، اما امروز این جوانان مواضع قهرمانانه‌ای اتخاذ کردند و عملیات‌های جسورانه‌ای انجام می‌دهند؛ آنها عمق امنیت صهیونیست‌ها را بارها هدف قرار داده‌اند.

ناکامی صهیونیست‌ها در عادی‌سازی مردمی

شیخ احمد ابراهیمی با اشاره به اینکه عادی‌سازی یکی از بخش‌های اصلی مسیر پروژه صهیونیستی است گفت: آنها می‌خواهند در عادی‌سازی موفق شوند تا از مرحله یهودی‌سازی بیت‌المقدس عبور کنند؛ اما می‌بینند که قادر به کنترل این شهر مقدس و گسترش اقتدار مذهبی خود بر بیت‌المقدس نیستند، مگر اینکه جنبش‌های مردمی را سرکوب کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که عادی‌سازی با رژیم‌ها صورت می‌گیرد و برخی رژیم‌ها به اجرای توافقنامه امنیتی، نظامی و اطلاعاتی و غیره دست زده‌اند. ما آنچه را که اکنون در منطقه می‌گذرد، دست کم نمی‌گیریم.

ابراهیمی تأکید کرد: اما در سطح مردمی ناکام ماندند زیرا  این موضوع در بین مردم با دین و عقیده آنها پیوند خورده است و آنها هرکسی را که عادی‌سازی را می‌پذیرد خائن به خدا و رسول او می‌بینند و این دیدگاه واقعی مردم درباره عادی‌سازی است.

انتهای پیام
captcha