تظاهرات مراکشی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4109444
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

تظاهرات مراکشی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از مردم مراکش در 30 شهر مختلف این کشور در تظاهراتی، به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، هزاران معترض در مراکش روز شنبه، 3 دی در دومین سالگرد امضای توافقنامه بین رباط و تل‌آویو، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. مراکشی‌ها  در 30 شهر این کشور به توافق سازش امضا شده با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

این تظاهرات بنا به دعوت ائتلاف تشکل‌ها و گروه‌های حامی فلسطین تحت عنوان «الجبهة المغربیة لدعم فلسطین و ضد التطبیع»(جبهه حمایت از فلسطین و مقابله با عادی‌سازی) که شامل ۱۵ تشکل سیاسی، سندیکا و مرکز حقوقی است، برگزار شد.

این تظاهرات‌ها با مشارکت فعالان سیاسی و حقوقی از جریان‌های چپ‌گرا و اسلامی در شهرهای کازابلانکا، وجده، مکناس، طنجه، العرائش، الخمیسات، فاس، أکادیر، خریبکه، أبی الجعد، بنی ملال، المحمدیه، القنیطره، أزرو و أزمور برگزار شد.

در رباط پایتخت مراکش نیز مخالفان سازش با رژیم صهیونیستی تظاهراتی در مقابل مقر پارلمان برگزار کرده و شعارهایی به نشانه همبستگی با فلسطین و علیه سازش با این رژیم سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «فلسطین امانت است و سازش خیانت»، «مبارزه تا نابودی سازش ادامه دارد».

معترضان مراکشی همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل پارلمان این کشور به آتش کشیدند.

الطیب مضماض، هماهنگ‌کننده این سازمان گفت که برگزاری این اعتراضات در ۳۰ شهر حاوی این پیام است که تمامی مناطق و شهرهای مراکش مخالف سازش با رژیم صهیونیستی هستند.

این جبهه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تظاهرات‌کنندگان حمایت بی‌قید و شرط خود را از مقاومت فلسطین اعلام و هجوم رژیم به آغوش دشمن را به بهانه مبادله آرمان فلسطین با مسائل ملی محکوم کردند.

مراکش در کنار بحرین و امارات یکی از کشور‌های عربی است که در سال 2020 و تحت نظارت آمریکا روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل عادی کرد.

انتهای پیام
captcha