جزئیات برگزاری آزمون مفاهیم شانزدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 4109333
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

جزئیات برگزاری آزمون مفاهیم شانزدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

جزئیات برگزاری آزمون مفاهیم شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌ابن‌ابیطالب(ع) تشریح شد.

شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌ابن‌ابیطالب(ع)به گزارش ایکنا، جزئیات برگزاری رشته مفاهیم قرآن شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌ابن‌ابیطالب(ع) از سوی ستاد برگزاری این دوره از مسابقات اعلام شد.

محتوای آزمون رشته مفاهیم قرآن کریم از ترجمه(با مطالعه یکی از ترجمه‌های موجود مصحف شریف) سه جزء نخست مصحف شریف است که آزمون، طی دو مرحله مقدماتی و نهایی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه www.dqimamAli.com برگزار خواهد شد.و مرحله مقدماتی آزمون مفاهیم، جمعه، 23 دی‌ماه رأس ساعت 9 صبح در بخش بانوان و ساعت 15 در بخش آقایان انجام می‌شود.

شرکت‌کنندگان رشته مفاهیم باید 15 دقیقه پیش از زمان آزمون به سامانه وارد شوند تا زمان اعلام شده فرا رسد. شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی به 30 سؤال چهار گزینه‌ای طی مدت 30 دقیقه پاسخ می‌دهند که پاسخ نادرست در این مرحله دارای نمره منفی نیست.

بنابر اعلام ستاد این دوره از مسابقات، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی، 25 دی‌ماه از طریق سامانه مسابقات اعلام می‌شود و آزمون مرحله نهایی جمعه، 30 دی‌ماه، ساعت 9 صبح به صورت همزمان ویژه بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی به 30 سؤال چهارگزینه‌ای از ترجمه سه جزء اول قرآن طی بازه زمانی 30 دقیقه‌ای پاسخ خواهند داد که در این مرحله به پاسخ‌های نادرست، نمره منفی تعلق می‌گیرد و اسامی نفرات برتر رشته مفاهیم، سوم بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

متسابقان توجه داشته باشند:

  1. سؤالات به صورت تک تک نمایش داده خواهد شد و در صورت پاسخگویی به یک سؤال و رفتن به سوال بعد، امکان بازگشت و نمایش مجدد سؤال قبل وجود ندارد.
  2. در صورت قطع اتصال اینترنت به هر دلیل، تمامی سؤالاتی که تا آن لحظه پاسخ داده شده، ثبت می‌شود. لذا بدون نگرانی پس از وصل مجدد اینترنت و ورود به بخش آزمون، شرکت‌کنندگان می‌توانند به سایر سؤالات خود پاسخ دهند اما به محدودیت زمانی در نظر گرفته شده توجه داشته باشند.
  3. متسابقان به هیچ وجه از دکمه بازگشت مرورگر خود در هنگام نمایش سؤالات آزمون استفاده نکنند.

یادآور می‌شود، محمد بادپا علاوه بر مسئولیت کمیته فنی در کنار مهدی قره‌شیخلو، قاری قرآن و امیرحسین جعفری، عضو ستاد اجرایی شانزدهمین دوره مسابقات علی‌بن ابیطالب(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha