انجام فعالیت‌های گسترده قرآنی از سوی وزارت اوقاف مصر در سال 2022
کد خبر: 4107324
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

انجام فعالیت‌های گسترده قرآنی از سوی وزارت اوقاف مصر در سال 2022

وزارت اوقاف مصر با انتشار اطلاعیه‌ای از انجام فعالیت‌های گسترده قرآنی از جمله برپایی 2864 محفل قرآن ویژه عموم مردم و همچنین برنامه‌های دیگر قرآنی برای کودکان و بانوان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السبع، وزارت اوقاف مصر با انتشار بیانیه‌ای از انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده قرآنی در سال 2022 و استقبال گسترده مردم مصر از این برنامه‌ها خبر داد.

بر مبنای این اطلاعیه فعالیت‌های قرآنی و تبلیغی عمده شامل موارد زیر بوده است:

برپایی محفل قرآنی قاریان ارشد مصر به روایت‌های ورش و حفص و برپایی محفل قاریان ارشد این کشور برای ختم قرآن با تجوید.

علاوه بر این وزارت اوقاف مصر در سال 2022، 2864 محفل قرآنی ویژه عموم مردم، 18 محفل قرائت در نزد قاریان ارشد، 36 محفل برای قرائت بانوان، 26 محفل برای بانوان قاری قرآن و همچنین 5 محفل ویژه قاریان نمونه قرآن را نیز برگزار کرده است.

راه‌اندازی برنامه آموزشی قرآن برای کودکان با مشارکت بیش از  6 هزار مسجد در استان‌های مختلف مصر، برنامه آموزشی برای ائمه جماعات در بیش از 1000 مسجد این کشور و بزرگداشت 127 هفته فرهنگی در مساجد بزرگ مصر در کنار راه‌اندازی مجالس درسی در مساجد در چهار علم تفسیر و علوم قرآن، حدیث و علوم آن، فقه و مبدأ و زبان عربی با مشارکت 122 مسجد، برنامه‌های آموزشی برای بانوان واعظ و همچنین برگزاری بیش از 10 مسابقه دینی و قرآنی مختلف با همکاری رادیو و تلویزیون مصر از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و دینی وزارت اوقاف این کشور در راستای ترویج معارف قرآنی و اسلامی بوده است.

انتهای پیام
captcha