اشغالگران در پی تحمیل وضعیت جدیدی در مسجدالاقصی هستند
کد خبر: 4102767
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
خطیب مسجدالاقصی:

اشغالگران در پی تحمیل وضعیت جدیدی در مسجدالاقصی هستند

شیخ عکرمه صبری با اشاره به سوءاستفاده اشغالگران از فرصت اعیاد یهودی برای حضور گسترده در مسجدالاقصی، این اقدام را گامی در راستای تحمیل وضعیت جدید بر این مسجد و به دست گرفتن اداره آن توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای علما و واعظان در گفت‌وگویی با رادیو صدای قدس تصریح کرد: اشغالگران با سوءاستفاده از فرصت اعیاد یهودی به دنبال تحمیل وضعیت جدید و به دست گرفتن کنترل مسجدالاقصی هستند؛ و با اشاره به تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای سیطره بر مسجد تأکید کرد: باید نسبت به تحریکات و اقدامات تنش‌آفرین آنها هشیار بود، هراندازه که اشغالگران در تجاوزگری خود پافشاری کنند.

شیخ عکرمه صبری خاطرنشان کرد: در انتخابات اخیر صهیونیست‌ها، تندروها پیروز شدند و این مؤید این است که جامعه اشغالگر به دنبال افراط‌گرایی و خشونت است.

وی مسئولیت هرگونه حمله یا آسیب به مسجدالاقصی و یا خشونت علیه فلسطینیان، به‌ویژه بعد از تصدی وزارت امنیت ملی توسط بن گویر را به عهده رژیم صهیونیستی دانست.

به گفته صبری تصدی وزارت از سوی این چهره تندرو حاکی از تداوم و افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و تجاوزهای صهیونیست‌ها خواهد بود.

شیخ عکرمه صبری بر ضرورت دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد و آن را وظیفه‌ای الهی دانست که بر عهده اهل قدس نهاده شده چراکه این مسجد بخشی از عقیده و هویت آن‌هاست. وی همچنین بر حق مشروع مردم فلسطین در دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد.

خطیب مسجدالاقصی افزود: اشغالگران در همه جبهه‌ها با ما می‌جنگد، از این‌ رو این جنگ یک نبرد مذهبی، سیاسی و عقیدتی است و ما باید نسبت اقدامات اشغالگران در قبال مسجدالاقصی و دیگر مقدسات هشیار باشیم.

انتهای پیام
captcha