هشتمین همایش مالی اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4094106
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

هشتمین همایش مالی اسلامی برگزار می‌شود

دبیرکل انجمن مالی اسلامی ایران از برگزاری هشتمین همایش مالی اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

امیر یوسفی مقدم

امیر یوسفی مقدم، دبیرکل انجمن مالی اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه انجمن مالی اسلامی در اسفند ۱۳۹۳ موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم شد و از سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این انجمن برای چهار سال متوالی تا سال ۹۹ موفق به کسب رتبه A شده و هنوز نتیجه سال ۱۴۰۰ منتشر نشده است، لذا جزء بهترین انجمن‌های کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته انجمن مالی اسلامی در جشنواره بین‌المللی علوم انسانی «فارابی» به عنوان انجمن علمی برتر کشور انتخاب شد و جایزه خود را از رئیس جمهوری مستقیماً دریافت کرد.

دبیرکل انجمن مالی اسلامی ایران درباره فعالیت‌های انجمن مالی اسلامی اظهار کرد: هدف اصلی فعالیت انجمن ارتقای علوم مالی اسلامی است و در این راستا در سه حوزه بانکداری، بازار سرمایه و بیمه فعالیت دارد.

برگزاری همایش مالی اسلامی در دی ماه

یوسفی مقدم ادامه داد: یکی از اقدامات برجسته انجمن، برگزاری همایش مالی اسلامی است که از سال ۱۳۹۴ اولین دوره همایش آغاز شده و امسال هشتمین دوره همایش مالی اسلامی در دی ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: انجمن مالی اسلامی سایتی را به عنوان پایگاه جامع مالی اسلامی ایجاد کرده و کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها، اسامی و رزومه فعالان برتر، نهاد‌های برتر داخلی و خارجی در زمینه مالی اسلامی، نشریات برتر، مصوبات فقهی سازمان بورس و مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی و تمام مواردی که در حوزه مالی اسلامی مطرح شده در این سایت به تفکیک موضوع و با دسته‌بندی مشخص بارگزاری می‌شود تا مورد استفاده اساتید، پژوهشگران و دانشجویان قرار گیرد.

دبیرکل انجمن مالی اسلامی ایران ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی یا نظریه‌پردازی داخلی و بین‌المللی در قالب نشست‌های ماهانه از سوی انجمن برگزار می‌شود و در کنار این برنامه‌ها، دوره‌های MBA و DBA بازار سرمایه اسلامی را هم برگزار می‌کنیم و در این دوره‌ها به صورت تخصصی مباحث ابزارسازی اسلامی و مبانی فقهی بازار سرمایه بررسی می‌شود.

یوسفی مقدم با اشاره به برگزاری مسابقه «بانکدان» از سوی انجمن مالی اسلامی گفت: امسال یک مسابقه ملی دانشجویی با هدف ارتباط بین بدنه دانشجویی و نظام مالی تحت عنوان مسابقه بانکدان برگزار کردیم و در این مسابقه نزدیک به ۴۰۰ نفر دانشجو در قالب تیم‌های سه و چهار نفره در آن شرکت کردند که از ابتدای سال این مسابقات شروع شده و اکنون که به مرحله مناظرات رسیده ۱۶ تیم باقی مانده است و در اوایل دی ماه مرحله نهایی آن برگزار خواهد شد و نزدیک به ۶۰ دانشگاه و نهاد علمی کشور دراین مسابقه شرکت داشته‌اند.

محورهای همایش

وی در رابطه با محور هشتمین همایش مالی اسلامی اعلام کرد: محور این همایش «نوآوری‌های مالی اسلامی در تأمین مالی دانش‌بنیان و کارآفرینی» است و این همایش با همکاری مراکز دانشگاهی، حوزوی، بانک‌ها، بیمه‌ها و ارکان بازار سرمایه در ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد.

دبیرکل انجمن مالی اسلامی ایران ادامه داد: پژوهشگران می‌توانند چیکده مقالات خود را تا پنجم آبان ماه و اصل آن را تا ۲۵ آبان ارسال کنند و حتماً بنا به درخواست‌هایی که ارسال شده این زمان تمدید خواهد شد.

یوسفی مقدم درباره سایر محور‌های این همایش گفت: «فناوری اطلاعات و مالی اسلامی»، «استانداردسازی شرعی در مالی اسلامی»، «ابزار‌های مالی اسلامی و شرکت‌های دانش‌بنیان»، «خرید و فروش فکر و ایده، نگرش فقهی و حقوقی»، «شرکت‌های نوپا (استارتاپ) و تأمین مالی اسلامی»، «تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان»، «ساختار مالی حسابداری شرکت‌های دانش‌بنیان»، «تأمین مالی خرد با تأکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان»، «عرضه اولیه و قیمت‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان، چالش‌ها و راهکارها» و «فناوری‌های نوین مالی (بلاک‌چین، فین‌تک و ...) از منظر مالی اسلامی» از دیگر محور‌های این همایش محسوب می‌شود.

جوایز همایش

وی بیان کرد: هرساله در این همایش جوایز مختلفی اهدا می‌شود، ازجمله جایزه برتر مالی اسلامی که به یک شخص حقیقی و به یک نهاد یا شخص حقوقی برتر تقدیم خواهد شد که در طول سال بیشترین فعالیت را در حوزه مالی اسلامی انجام داده‌اند. علاوه بر جایزه مالی اسلامی، جایزه کتاب برتر را هم داریم که طی فراخوانی کتاب‌های مرتبط با مالی اسلامی را دریافت می‌کنیم و کمیته علمی از میان آنها، کتاب برتر را انتخاب خواهد کرد. همچنین در این همایش به پایان‌نامه برتر در سه مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و DBA جایزه اهدا می‌شود و نیز از برترین استاد در حوزه DBA اسلامی و بازار سرمایه اسلامی تقدیر خواهد شد.

دبیر اجرایی هشتمین همایش مالی اسلامی تأکید کرد: مقالات پذیرفته‌شده در ۱۰ نشریه‌ای که با آن‌ها همکاری داریم و براساس سطح کیفی و موضوعاتشان منتشر خواهند شد.

یوسفی مقدم گفت: سخنرانی مسئولان کلان اقتصادی و مالی کشور، برگزاری پنل‌های تخصصی با حضور فعالان بازار‌های مالی و اساتید داخلی و بین المللی، تقدیر از برترین‌های مالی اسلامی کشور، و پنل ارائه مقالات منتخب همایش از جمله مهمترین برنامه‌های همایش مالی اسلامی است.

وی در پایان اعلام کرد که پیش از برگزاری همایش، نشست خبری با اصحاب رسانه خواهیم داشت و در این نشست خبری جزئیات بیشتری از همایش اعلام می‌شود.

هشتمین هماییش مالی اسلامی در ۲۰ دی برگزار می‌شود

 

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha