نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حوزه قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4035009
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱؛

نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حوزه قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ و طی یک یا دو روز این انتخابات برگزار خواهد شد.

احمد فرخ فال:نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب حوزه قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین و رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امروز ۱۹ بهمن در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌علمیه قم، یادگاری مبارک و کارآمدی است که در اواخر عمر مبارک امام خمینی(ره) بنیانگذاری شد؛ رهنمود‌ها و هدایت‌های خلف صالح امام، مقام معظم رهبری همچنان بر پویایی تصمیمات و برنامه‌های این مجمع افزوده است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه افزود: هر دوره مجمع نمایندگان طلاب ۴ سال است و شیوه به آن منوال است که چهارماه مانده به اتمام دوره بنا به دستور رئیس جامعه مدرسین فرآیند انتخابات جدید آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم آذر ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی رئیس جامعه مدرسین ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره این مجمع تشکیل شد و مسئله شیوع ویروس کرونا علت به تأخیر افتادن این انتخابات بود؛ لذا امید است در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ و طی یک یا دو روز این انتخابات برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در انتخابات مجمع افزود: حوزه‌های انتخابیه می‌بایست شرایطی را دارا باشند تا نماینده خودشان را از بین فضلا داشته باشد؛ هر حوزه انتخابیه باید حداقل ۱۰۰ طلبه مشغول به تحصیلِ ساکن قم داشته باشد تا بتواند نماینده‌ای معرفی کند؛ در دوره هشتم  ۱۴۵ حوزه انتخابیه را با این شرایط داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: برای شهر‌های دارای ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه مشغول به تحصیل و ساکن در قم ۱ نماینده، ۲۰۱ الی ۴۰۰ طلبه دو نماینده، از ۴۰۱ الی ۸۰۰ طلبه سه نماینده و از ۸۰۱ طلبه به بالا می‌توان ۴ نماینده انتخاب کرد.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌علمیه قم بیان کرد: ممکن است این اعداد در نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب تغییر کند.

وی گفت: از شرایط اصلی طلاب رأی دهنده در انتخابات مجمع دارا بودن حداقل یک و نیم سال تحصیل در حوزه علمیه قم و سکونت در این شهر است. داشتن حداقل سابقه ۵ ساله حضور در دروس خارج یا داشتن مدرک تحصیلی سطح ۴ حوزه، اعتقاد به ولایت فقیه، ملبس بودن به لباس روحانیت، حسن سابقه و فرصت وقت گذاری برای طلاب و رسیدگی به مسائل آنان از شرایط کلی داوطلبان کاندید شدن در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می‌باشد.

انتهای پیام
captcha