ارتقای امید مردم، مهمترین وظیفه بسیج در عرصه جهاد تبیین
کد خبر: 4016042
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
حجت‌الاسلام سالک بیان کرد:

ارتقای امید مردم، مهمترین وظیفه بسیج در عرصه جهاد تبیین

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت حضور فعال بسیج در عرصه جهاد تبیین گفت: امروز یکی از وظایف مهم و تعیین‌کننده بسیج ارتقای امید مردم و ترسیم آینده روشن پیش چشم جامعه است و این به واسطه بمباران شدید تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی نیازمند تلاش بسیار بیشتر از سوی بسیجیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ویژگی‌های تفکر بسیجی و وضعیت ارتباط و شناخت مردم از بسیج گفت: خوشبختانه مردم در طول این 42 سال به ماهیت، ظرفیت و قدرت بسیج به طور ملموس پی برده‌اند. به عبارتی بسیج برای مردم نهادی ناشناخته نیست و بسیج در ابعاد و عرصه‌های مختلف حضور میدانی داشته و در دوران جنگ، پشتیبانی از جنگ، دوران کرونا و صیانت از سلامت جامعه، خدمات‌رسانی در بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل، محرومیت‌زدایی و ... با قدرت حضور پیدا کرده و حلال بسیاری از مشکلات بوده و خواهد بود.

وی افزود: به واسطه همین جایگاه خطیر و مهم است که امام خمینی به عنوان بنیانگذار این شجره طیبه فرمودند: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع‏‎ ‎‏دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الاّ هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.‏‎» در واقع امام (ره) بسیج را نهادی می‌دانست که در داخل امید مردم را افزایش می‌دهد و دشمنان را در خارج با اقدامات خود ناامید می‌کند.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد: دشمنی مستکبران با بسیج و نیروهای بسیجی در جهان اسلام که در قالب محور مقاومت در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق گردهم آمده‌اند نیز از همین جهت است که این نیروها فرهنگ استکبارستیزی را احیا کرده و نسبت به توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم جهانی در جهان اسلام بصیرت‌آفرینی می‌کنند و آنها دیگر به مانند قبل نمی‌توانند ثروت و منابع امت اسلامی را به غارت ببرند.

دولت سیزدهم به دنبال استفاده از ظرفیت عظیم ملی بسیج است

وی با اشاره به رویکرد مثبت دولت سیزدهم به نهادهای انقلابی مانند بسیج گفت: دولت سیزدهم امروز به این نتیجه رسیده که از این ظرفیت عظیم ملی بسیج در جهت رفع مشکلات مردم از یکسو و پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی از سوی دیگر استفاده کند. در وضعیت فعلی که مردم دچار مشکلات معیشتی زیادی هستند دولت می‌تواند از قدرت و ظرفیت مردمی بسیج در بحث نظارت بر توزیع کالاها و کاهش التهابات در بازار بهره ببرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مشخصه ممتاز و بارز نیروهای بسیج این است که در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف علمی و فنی مانند پزشکی، نانو، هسته‌ای، صنعتی و موشکی حضور فعال و اثرگذار دارند. از همین منظر است که بسیج را می‌توان یک لشکر الهی و لشکر بی‌ادعای انقلاب اسلامی دانست که همواره مطیع ولایت بوده و حرکات و فعالیت‌های خود را بر محور ارزش‌های دینی تنظیم می‌کند.

ضرورت حضور فعال‌تر بسیج در عرصه جهاد تبیین

حجت‌الاسلام سالک درباره ظرفیت‌های بسیج در حوزه جهاد تبیین برای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان برای ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور گفت: بسیج باید از مساجد و پایگاه‌های خودش در جهت تشریح و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی در فضای مجازی استفاده کند. بسیج به مثابه یک نیروی مردمی مورد وثوق جامعه باید تصمیمات دشمنان و مستکبران را در جهت ناامیدسازی جامعه، ایجاد آشوب و اختلافات داخلی با اسناد و مدارک دقیق برای مردم تشریح کند و مردم هم براساس منطق و بصیرت انقلابی و اعتمادی که به بسیج دارند، آن را می‌پذیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: امروز یکی از وظایف مهم و تعیین‌کننده بسیج ارتقای امید مردم و ترسیم آینده روشن پیش چشم جامعه است و این به واسطه بمباران شدید تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی نیازمند تلاش بسیار بیشتر از سوی بسیجیان است.

صداقت و شفافیت؛ دو شاخصه مسئول بسیجی

حجت‌الاسلام سالک درباره تأثیر کمرنگ شدن روحیه بسیجی در مسئولان و افرایش فاصله و شکاف میان مردم و مسئولان گفت: مردم ما با مسئولان ارتباط دارند اما بعضی برنامه‌ها و عملکردهای دولت‌ها موجب فاصله افتادن و بی‌اعتمادی مردم شده است. در دولت دوازدهم وقتی افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاد، رئیس جمهور گفت من از آن خبر نداشتم؛ این نوع رفتارها بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند. لذا افزایش یا کاهش اعتماد مردم ارتباط مستقیمی با عملکرد و رفتار مسئولان از جمله در دولت دارد.

وی ابراز کرد: در این رابطه مجموعه هیئت دولت و وزرا باید با شفافیت و صادقانه با مردم صحبت کند و نقاط قوت و ضعف و دستاوردها و کمبودها را با رعایت مصالح و طبقه‌بندی مسائل با مردم مطرح کنند. در واقع شفافیت و صداقت با مردم یکی از شاخصه‌های اصلی دولت و مسئول بسیجی در نظام اسلامی است.

انقلابی‌گری بسیج مبتنی بر عقلانیت

حجت‌الاسلام سالک درباره تلاش دشمنان برای القای این مطلب که تفکر بسیجی یک تفکر بی‌برنامه و به دور از عقلانیت و متکی صرف بر شور و احساس است، گفت: راه حل خنثی‌سازی این هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی این است که مسئولان بسیج کشور عملکرد بسیج را در حوزه‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی، علمی، خدمات‌رسانی، فرهنگی و اقتصادی با مستندات و فیلم و کلیپ در فضای مجازی پخش کنند تا هم مردم داخل کشور و هم خارج کشور با واقعیت بسیج و برنامه‌های آن آشنا شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: بسیج به منزله یک نیروی تحت امر رهبر معظم انقلاب انقلابی‌گری و اقدامات جهادی را براساس عقلانیت و برنامه‌ریزی انجام می‌دهد و علم و ایمان را دو بال اصلی خود در مسیر پیشرفت و تعالی کشور و نظام قرار داده است و همین امر کارآمدی این نهاد مردمی را بالا برده است.

انتهای پیام
captcha